Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

ammar min tvååring, är jag konstig?!

TS jag förstår att hon tycker om det och en del barn slutar inte självmant. Jag ser inget fel i att du ammar en 2-åring men uppfattar det som att du behöver sluta. Det kan gå lättare än du tror och det kan bli svårt så om du måste ha slutat i december så bör du kanske börja i november. Säg att det är slut, tomt när hon kommer och vill ha. Stå på dig även om det känns tufft.  För annars tror hon inte på dig vid nästa försök.
    Lycka till!

Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Lingonflickan

Nej, det minns jag inget om. Förlåt men jag blev faktiskt nyfiken genom diskussionen i denna tråd. Men du behöver inte rösta.

• Lingonflickan
    maj09 skrev 2010-09-02 23:32:21 följande:
    Oj förlåt! Det är klart att det finns sådana fall som du beskriver. Jag beklagar om jag uttryckte mig klumpigt. Men det är ju ett vanligt psykologiskt fenomen att slå ifrån sig sådant som inte fungerar för människan. Jag hade det själv mycket kämpigt med amningen och var på väg att ge upp när min dotter var 6 veckor gammal. Så jag vet hur det kan vara när amningen inte fungerar. Jag har bara märkt att de som har en positiv syn på att jag ammar mitt barn så mycket fortfarande oftast är tjejer som har ammat sina barn länge. I fall där man har slutet tidigt med amningen kan jag ibland få lite tråkiga kommentarer.
    Snarare är det väl så att man känner avund och sorg när man ser andra amma länge, men inte blir man anti för det. Jag har stått på båda sidorna, första barnet funkade det aldrig riktigt så efter 1 1/2 månad fick jag ge upp, med andra barnet nästan 2 års amning.
  • Lingonflickan
    Enensammamma skrev 2010-09-03 06:41:41 följande:
    för MIG är det konstigt... JAG skulle aldrig amma ett barn över 1 år. För MIG skulle det kännas eeeeuuuw

Men om det funkar för er så låt ingen trycka ner er!
    Varför euw?
Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!