Inlägg från: SuperJE |Visa alla inlägg
  • SuperJE

ammar min tvååring, är jag konstig?!

Jag kan säga att för mig finns det absolut ingen tanke att amma mitt andra kommande barn längre än 6 månader. Dom behöver det inte längre än så!
    Och varför inte sluta när dom är så pass små att dom inte förstår något?

Varför är det så viktigt för er som ammar länge att göra det? Man ammar ett barn för att det ska överleva när det är nyfött. Fortsätter ni längre än ett år så är det ju för er egen skull. Skulle jag se någon på stan så skulle ni få höra ett sanningens ord av mig (vill inte skriva det här för då blir jag väl avstängd..)

• SuperJE

Men herregud. Nu snackar vi om amning, inte om napp osv (en viss skillnad..) Man får i sig all näring genom mat och välling/mjölkersättning. Vill ni ge era barn bulle och festis varje dag får ni väl göra det, jag skulle aldrig göra det eftersom allt är sockerbomber.

Jag slutade amma min dotter när hon var riktigt liten. Är hon otrygg, osäker osv? NEJ, för jag och min man kan visa henne kärlek och trygghet på andra sätt. Pussar och kramar varje dag t.ex..

• SuperJE

Det är kul att se att så många av er använder argumentet "mitt barn vill det, h*n visar det jätte tydligt.."

Låter ni barnen bestämma allt annat hemma också? Får h*n alltid en glass när ni är i affären om h*n vill det och visar det tydligt? Lägg ner nu. Vi tycker alla olika. Jag står för det jag tycker (att det är onormalt och äckligt), ni skyller över allt på någon livsstil. Fine, gör så, men jag köper det inte..

Konichiwa girl: Det är visst skillnad på amning och mjölkersättning när barnet är nyfött. Vad det är för skillnad bör alla veta, så det tänker jag inte ens förklara.

• SuperJE

Nu orkar jag inte läsa denna tråd mera eftersom ni skriver 140 inlägg på en dag. Men nu har jag kommit på varför vissa vill amma så länge; ni har förmodligen så fula bröst att ni inte ser dom som en sexig kroppsdel inför er pojkvän/man, så varför inte ha dom fyllda med mjölk så länge som möjligt så någon i familjen uppskattar dom i alla fall? ;)

Nu var jag ju lite ironisk, men jag skulle kunna tänka mig att det är så i många av fallen. Mina tuttar är supersnygga, och dom är min mans och ingen annans. Mitt barn har fått "låna" dom för att få mat och bygga upp ett bra immunförsvar, och efter en månad kunde hon börja äta ersättning istället eftersom hon blev mer mätt på det. Så förmodligen är det där största skillnaden ligger i vad vi tycker..

• SuperJE

Kom inte och säg något annat. Skulle ni gilla sex, tycka om att er man håller på med era bröst och ser dom som något sexuellt så skulle ni också vilja sluta amma snabbt

• SuperJE
    nollåtta skrev 2010-09-02 23:09:30 följande:
    Det ena behöver väl inte uteluta det andra? Eller blir din man kåt när han kissar med sin kuk?
    Nej det blir han inte. Men jag skulle inte vilja "amma" min man om han ska slicka på mina bröstvårtor direkt. Men vem vet, det kanske ni andra gillar. Amma hela familjen, för det är ju nyttigt och naturligt.

Och jag har valt att INTE amma länge, för min dotter klarade sig utmärkt på mjölkersättning. OCH jag valde att inte göra det för JAG tycker det känns onaturligt. Och när det finns ett så bra alternativ till modersmjölk eftersom vi lever på 2000 talet, så varför inte? Flaskmatning ger också närhet med barnet...
Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!