Inlägg från: MrBlueSky |Visa alla inlägg
  • MrBlueSky

ammar min tvååring, är jag konstig?!

TS: Jaa, du är jättekonstig... Nej, jag skojar Skrattande
    Lät fint det där som någon föreslog med att lägga fram det som att "mjölken kommer ta slut". Kommer inte att tänka på nåt bättre själv. Har inga barn än och min mor sa att vi alla slutade självmant innan vi fyllt ett år tror jag.

OT
    Jag är intresserad av AP! Var kan jag läsa mer om det? Länkarna jag själv hittar är usla. Och böcker - vilka rekommenderar ni?

straw2008 skrev 2010-09-01 10:35:14 följande:
    Tycker det ärskitäckigt....speciellt att du kallar det "snutta" URK!

Vad tycker dinman om detta? Min man skulle kräkas.
    Vilken tur jag har, känner jag spontant, att jag kan diskutera och göra vad som helst med och framför min man utan att behöva ducka för hans spyor Skrattande Stackar dig, dock, straw..
  • MrBlueSky
    MassiiMotoo skrev 2010-09-01 23:25:07 följande:
    Ärligt talat tycker jag det är läskigt att amma länge.
    Att ett stort barn ska hänga vid tutten i tid och otid. ett barn som SJÄLV kan fråga efter bröstet, ett barn som själv kan komma och dra upp tröja och säga att jag vill ha bröst.

LÄskigt att ett barn som faktiskt kan äta själv fast föda ska ammas så länge.

Närhet kan man ge ändå trots att man inte ammar länge. Gosa kan man oxå göra med barnet ändå.
    1 år går gränsen för mig, det var så länge jag kunde amma min yngsta, sen fick de vara.
    Jaa, jag kan tänka mig att det okända, normbrytande är skrämmande Glad
  • MrBlueSky
    MassiiMotoo skrev 2010-09-01 23:55:08 följande:
    Okända?? Nä bara förstår inte varför man ska amma sina 2,3,,4,5 ibland 6 åringar.  Min mamma ammade mig själv till jag var typ 4 år fattar inte varför egentligen hon gjorde det. Ser inte meningen med att amma ett barn så länge
    Men du led heller inga men av det?
Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!