Inlägg från: TwoPromises |Visa alla inlägg
  • TwoPromises

ammar min tvååring, är jag konstig?!

Jag skulle helt ärligt inte stå ut med att amma så länge...
    Hade känt mig låst och inte alls bekväm.
    Jag ammade i två månader och det räckte gott och väl för både mig och min dotter. Närhet får hon ändå, och ännu mer av sin pappa nu än innan i och med att han också kan ge henne mat :) Tycker det är jättebra.
    Jag och min sambo pratade innan om att det hade kännts så skumt om jag fortfarande ammade henne eftersom vi tycker hon är så stor. Missuppfatta mig inte, ser inga som helst fel i att amma upp till kanske 10 mån-1 år, men där går nog faktiskt gränsen för min del. Så amma en tvååring? Nej...

• TwoPromises
    TwoPromises skrev 2010-09-01 22:59:28 följande:
    Jag skulle helt ärligt inte stå ut med att amma så länge...
    Hade känt mig låst och inte alls bekväm.
    Jag ammade i två månader och det räckte gott och väl för både mig och min dotter. Närhet får hon ändå, och ännu mer av sin pappa nu än innan i och med att han också kan ge henne mat :) Tycker det är jättebra.
    Jag och min sambo pratade innan om att det hade kännts så skumt om jag fortfarande ammade henne eftersom vi tycker hon är så stor. Missuppfatta mig inte, ser inga som helst fel i att amma upp till kanske 10 mån-1 år, men där går nog faktiskt gränsen för min del. Så amma en tvååring? Nej...
    Glömde skriva att vår dotter snart är 5 månader.
Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!