Plutteli skrev 2010-09-04 11:11:28 följande:
Varför inte? Eller tillhör du de där personerna som slänger alla kläder det kommer bajs, kiss, spyor osv på? Mensblod är sterilt, det är inget farligt i det. Att använda tampong, ja...jag har inte ord, DET är riktigt vidirigt tycker jag. Men hey, alla är vi olika, jag kommer inte tvinga dig att använda tygbindor om du inte tvingar mig att ha tampong
Vad gäller tygblöjor, samma där, kiss är sterilt och bajs sköljer man av i förväg/slänger i toan beroende på konsistens. Men igen, ingen kommer tvinga dig att använda det. Jag gör det, men jag skiter fullständigt i om andra gör det eller ej, förr eller senare kommer man väll på vad man ska göra av alla blöjor som blir i sopberget, och det är deras ekonomi som får ta smällen inte min.
Jag håller med dig, tror vi i vissa avseenden kommit lite för långt från naturen och glömmer att vi är människodjur. Vi borde lite mer på våra instinkter. Om jag var bebis skulle jag hellre ha dig som mamma än en som väljer ett modernt liv med ersättning och de senaste bebisprylarna...
Tips: Testa menskopp, smidigare än tygbindor tycker jag