Inlägg från: citrus |Visa alla inlägg
  • citrus

ammar min tvååring, är jag konstig?!

Va där det som är äckligt med en 2 åring som ammar. Exakt vad är det äckliga?
    Min son är 12 månader han ammar ännu, jag håller på att dra ner sakta men säkert är inne på varannan dag det funkar konstigt nog, men också för att jag börjat jobba nu.
    Men detta är mest för att jag börjar tycka det är fysiskt jobbigt med en 1 åring som leker och snuttar mer än ammar.

Känns det rätt för dig och ditt barn så strunta i vad alla andra tycker, vad man än gör här i världen så är det alltid ngn som tycker det är fel.

• citrus
    IdaVasterflo skrev 2010-09-01 22:14:21 följande:
    Vem ska man lyssna på??? 

På sig själv som föräldrar och barnet. Vi måste våga lita på våra instinkter, tror inte ett barn får 1 hål mer av att amma eller äta russin så länge man tar hand om tänderna med inte för mkt sötsaker som godis och kakor samt borstar regelbundet.
  • citrus

Och skulle barnet nu få 1 hål big deal dom tappar dom tänderna och får nya...

• citrus
    Lyckoprinsessan skrev 2010-09-01 22:24:15 följande:
    Min granne ammade sin dotter i 2,5 år. När hon ville sluta förberedda hon sin dotter under en tid genom att säga att mjölken i mammas bröst håller på att ta slut. Sedan var det planerat att mamman skulle åka bort över natten med jobbet och när hon kom tillbaka så sa hon att nu var mjölken helt slut.
    Detta accepterade dottern direkt och gick till farmor för att berätta.
    "farmor vet du, jag har druckit upp all mammas mjölk... den är slut"  
    He he så sött hon var stolt över det
  • citrus
    IdaVasterflo skrev 2010-09-01 22:29:59 följande:
    Jo det var precis vad jag gjorde också. Jag lät henne äta när hon var hungrig och då hon var van att äta, och inte fasen har hon några fel på tänderna nu efter 2 år. Men det är rätt enerverande att de inte kan samsas om en rekommendation!
    Jo jag vet känner likadant, man känner sig inte bättre heller när dom kollar på en konstigt på BVC när man säger att man ammar en 1 åring.
Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!