Inlägg från: SunnyBunny |Visa alla inlägg
  • SunnyBunny

ammar min tvååring, är jag konstig?!

Oj:) Ja i min värld är du lite galen;) Visste inte om att man amma så länge, ja man har väl sett program på tv men det är väl det enda. Men alla får göra som dem vill. Jag blir varken äcklad eller vill kräkas men har svårt och förstå att man vill amma ett sånt stort barn. Jag ser min dotter på 2,5 år som en stor flicka nu som sitter vid matbordet och äter som vi vuxna, ingen liten bebis;) Lycka till!!!

• SunnyBunny
    MassiiMotoo skrev 2010-09-03 09:19:09 följande:
    Förlåt men detta ser inte normalt ut alltså

">

" target="_blank">

Men oj, ja jag blir helt chockad här. Det här är en helt ny värld för mig haha. Men 7 år? Det där måste väl mamman vara ganska ensam om?

Jag är nog ganska egoistik och ytlig oxå , men inte skulle jag amma längre än nödvändigt och sen leva med taxöron ner till knäna! Kan bara tänka mig hur den mammas bröst ser ut efter 7 år!

Min mamma amma inte ens mig och jag är smart enligt skolan och har inte en enda sjukdom/allergi ha! Var nån som skrev det tidigare att sånt hängde ihop med ammning. Jo jag tål inte solen och är blek? Kanske har det och göra med att jag inte ammades;)
  • SunnyBunny
    Plutteli skrev 2010-09-03 09:55:42 följande:
    Har verkligen folk så svårt att se skillnad på individnivå och gruppnivå? På GRUPPnivå finns skillnader där det är possitivt för hälsan att ammas, på individnivå kan den skillnaden inte ses. Eller för att ta ett annat exempel: På GRUPP nivå är det extremt ohälsosamt att röka, men på INDIVID nivå behöver inte alla som röker bli sjuka ens om de röker ett paket om dagen i 20 år.

F.ö finns ingen koppling mellan att amma och få hängbröst, rökning påverkar brösten betydligt mer än amning gör, graviditet påverkar brösten mer än amning gör, så är man rädd om sina bröst ska man aldrig bli gravid (eller röka).

Och ja, hon är rätt ensam om att amma ett barn på 7 år av den enkla orsaken att majoriteten av barn tappar förmågan att dia vid ca 6 års ålder, och snittålder för barn som ammas fritt är att sluta vid 2-3 års ålder helt av sig självt.
    Okej jag visste inte att det inte fanns nån koppling mellan ammning och hängbröst! Man hör ju kvinnor OFTA som länge ammat klaga över sina fula hängande bröst. Och jag slutade jätte tidigt har fasta bröst fortfarande, bara lite mindre än innan. Och jag röker.

Men det är säkert sant som du säger. Men inte i min omgivning;)
  • SunnyBunny
    Plutteli skrev 2010-09-03 10:20:21 följande:
    Haha, ja de kanske de gör.. å andra sidan blir bröst hängiga av ålder oavsett hur man gör
    Jag ammade min dotter i nästan två år och mina bröst har inte ändrats ett dugg... :)
    Usch då hahah...säg inte så jag börjar ju bli gammal;)
Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!