Inlägg från: Marlene |Visa alla inlägg
  • Marlene

ammar min tvååring, är jag konstig?!

Det är ju jätte bra att ni har kvar amningen när hon börjar på förskolan Hon verkar ju visa rätt tydligt att amningen blir lite viktigare igen i och med separationen när hon är på förskolan, vilket är väldigt vanligt.

• Marlene
    JAG är BÄST skrev 2010-09-01 20:29:07 följande:
    Jag tror inte att man överlever på BARA amning!!

Hur länge skulle man själv leva på bara frukostvälling?(menar nu vuxna människor,,,för välling är flytande vätska,,å det är även bröstmjölk)
    Det finns rätt många människor som lever på sondnärning... dvs en flytande historia så visst tusan kan man överleva på flytande kost Men just sondnäring är väl inte så kul... dels få det direkt i magen och sen varken ser det ut eller luktar särskilt gott.
  • Marlene
    Themis skrev 2010-09-02 21:24:20 följande:
    Ja, jag tycker det är lite märkligt att amma så länge, för jag tror att det finns en mening med att barn får tänder nån gång mellan 6-12 månader. Jag tror att det är mest naturligt att man börjar äta fast föda då, om man nu en enda gång ska gå på det annars inte särskilt logiska "naturligt-argumentet".

Men det är ju ditt liv och ditt barn så strunta i vad alla andra tycker om det funkar bra för er.
    Vad är det som gör att du tror att man inte ger barnet mat?
Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!