Inlägg från: puzzlet |Visa alla inlägg
  • puzzlet

ammar min tvååring, är jag konstig?!

Plutteli skrev 2010-09-01 17:53:55 följande:
    Jasså? Vad är det som inte är bra? Än har jag inte fått ett enda hållbart argument men du kanske kan komma fram med något?
    Det är väl inte dåligt direkt, men varför amma så länge? Det finns många andra sätt att ge sitt barn närhet och kärlek. I ett värlfärds land som Sverige så finns det knappast någon anledning att amma i  5 år, rent näringsmässigt inte heller för att motverka smärre infektioner av olika slag..

Men det är ju upp till var och en att avgöra..
  • puzzlet

Jag tycker det är konstigt att prata om vad som är naturligt och inte, Ska vi förbjuda preventivmedel för att det är onaturlig?? Det finns massor av saker som vi är skapta för att göra, rent biologiskt. Vi springer inte omkring med spjut och jagar vår föda längre, just för att det inte behövs längre..

• puzzlet
    Laguna skrev 2010-09-01 19:47:17 följande:
    Titta nästa gång du ser ett naturfolk på tv. O de är ju ammade riktigt länge. Min brorsa har alltså löjligt perfekta tänder. Vi andra har inte hälften så fina trots tandställning.
    Men hur ofta ser man inte "naturfolk" på tv som inte har en tand i truten...
  • puzzlet

Vill man amma så ammar man, vill man inte alt inte kan amma så gör man inte det. Huvudsaken är väl att man älskar sitt barn, och ger det värme , närhet och näring!!

Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!