• MiloLK

Se hit omföderskor!

jag oroar mig massor om barnet ska fastna denna gång som med första och att ja ska spricka tokmkt igen. jag är nog rädd för hela förlossningen faktiskt

• MiloLK

ja han mår jättebra. dock mådde han inte sådär super när han kom ut men det hade nog ingen ha gjort. själv då? vad är din nojja`?:)

• MiloLK
    Mamsaa skrev 2010-08-29 20:37:13 följande:

Va skööönt att han mår bra :)

Jag är JÄTTE rädd inför förlossningen, inte över självaste att det gör ont eller så för det vet jag ju är ju ingen nyhet ;) Min mega rädsla är att tänk om något allvarligt händer mitt barn :( Är också rädd hur det ska se ut när barnet är två veckor om det är friskt då eller ej? Osv osv...

Har en dotter som är 5år som är gravt handikappad så därifrån kommer min rädsla....

Har en son på 3år som är frisk och kry, men när han kom ut hade han massvis med vatten i lungorna så han kunde inte andas.. men det fick dem bort.. kanske får han något men när han blir äldre?! vad vet jag..

fy vad jobbigt och trist! Förstår verkligen att du är rädd. Min barnmorska har skickaat en remiss till de som beviljar kejsarsnitt för jag är så himla rädd för att gå igenom detta igen. Att det ska vara en himla stress att barnet måste ut fort som satan osv. Känns som att det är tryggare för barnet att bli utplockad med snitt då. spec om man själv är livrädd under förlossningen. Lär ju inte bli ngt lyckat. Hur känner du inför snitt?
  • MiloLK
    Mamsaa skrev 2010-08-29 20:51:07 följande:
    Ja det är jätte jobbigt..
    Jag fick ju min dotters lillebror i vaginal förlossning, så visst ja klarar väl denna också..
    Men känns ändå jätte jobbigt tankarna gror hela tiden.. och min dotter hände det inget med under förlossningen (Vad jag vet)... hon blev sjuk två veckor senare.. massa blandade känslor!
    Snitt känner jag oro för så det har ja inte vågat fråga efter riktigt...
    Jobbigt med alla tankar.. men hoppas det slutar bra i slutändan! Går till barnmorskan en gång i veckan pga. det så jag iallafall kan få undersöka bebisen och mig ofta..
    när är det dax för dig?
    jag sitte och läser igenom din blogg nu :)
    jag tror att du kommer fixa en tredje förlossning galant. de säger ju att omföerskor har lättare att föda:) får man fråga vad din dotter har för handikapp? Vilka supermänniskor ni är! Starka som orkar med allt. Jag jobbade innan som personlig assistent förut. Åkte med familjen utomlands och jag är så imponerad över vilken styrka vissa människor kan ha.
  • MiloLK
    Mamsaa skrev 2010-08-29 22:36:54 följande:

jasså gör du det:)

Ja dem säger så mkt så jag får hoppas på det bästa! :) Min dotter är gravt utvecklingsstörd, svår epilepsi, och en åldersnivå på 0-3månader.

Ja hur man orkar undrar man ibland faktiskt, men det gör man helt enkelt... även omd et är jobbigt periodvis. Vi får många ggr frågan om hur vi kan skaffa fler barn, men vi har ju lika stor rätt til fler barn och min dotter har ju lika stor rätt till syskon precis som alla andra! Och hon älskar ju barn!!!

Jag är imponerad av assistenter som verkligen kan sitt yrke, för jag tror nog det är bland det svåraste yrket som finns faktiskt att jobba i en familjs hem.

okej det var precis så de barnen jag jobbade med hade det oxå. Jo visst kan det vara tufft att komma in i ngns familj o vara där och jobba med ngns barn men det jobbigaste måste nog vara för er föräldrar som måste ha ngn där hela tiden fast såklart skönt med avlastning men aa, du förstår vad jag menar!?
    Grattis till den blivande bebisen ialalfall och jag tror att det kommer gå utmärkt:) Du får berätta här i tråden hur det gick sen :)
  • MiloLK
    Mamsaa skrev 2010-08-30 20:19:22 följande:
    Okej..
    Jo visst det är nog absolut svårast för oss att ha människor här hemma, jag kan ju inte direkt lägga mig på soffan halvnaken efter en dusch på kvällen eller liknande... jag måste tänka mig för när jag på dass, går ju inte att glömma låsa... jag kan inte slappa för mkt.. jag måste hålla arbetsmiljön i skick till dem annars får jag skit för det osv osv.... Massor som är jobbigt.. men samtidigt skönt med hjälpen.
    Och man har ju inte själv direkt valt det att behöva ha assistans, vi hade inte klarat oss utan... Men dem väljer ju sina jobb iallafall, ingen tvingar dem att jobba med ngt sådant svårt :)

Tack så mkt, ja jag ska berätta :D
    nej precis! grym är du! ska följa din blogg nu så får jag hålla mig uppdaterad om din bebbo nr 3:) kramar
Svar på tråden Se hit omföderskor!