• Förväntansfull0406

Vad kan det vara för fel om man absolut inte kan behålla ett foster?

Ja alltså jag bara undrar, om en kvinna har rellativt lätt bli gravid men helt omöjligt kan behålla foster, vad kan det vara för fel? Alltså då pratar jag om så pass tidigt mf som v 8 men inte direkt inpå mensen så att säga.... Finns det inget att göra, medicinskt?

Bara lite funderingar, hoppas någon vill svara!

Mina älskade barn, Julia, Albin och Olivia
  • Svar på tråden Vad kan det vara för fel om man absolut inte kan behålla ett foster?
  • Kakmonster

Jag kan tillägga att jag även åt Trombyl (blodförtunnande) från pos test fram till v 36.

• Förväntansfull0406
    Kakmonster skrev 2010-08-29 16:34:23 följande:
    Jag kan tillägga att jag även åt Trombyl (blodförtunnande) från pos test fram till v 36.
    får man fråga varför
    Mina älskade barn, Julia, Albin och Olivia
  • Kakmonster

För att förebygga ev miniblodproppar som kan fastna i dom supertunna blodkärlen i moderkakan, och på det viset försämra blodtillförseln till fostret.

• isisisis
    Kakmonster skrev 2010-08-29 16:54:22 följande:
    För att förebygga ev miniblodproppar som kan fastna i dom supertunna blodkärlen i moderkakan, och på det viset försämra blodtillförseln till fostret.
    Precis så fungerar ASA:n .Istället för att kroppen stöter bort fostret genom levring så behåller man det för att blodet inte levras...
  • MaryMnM

Vitamin och mineralbrist. Jag fick tre missfall och eftersom jag gjorde ivf (pga manlig faktor) så gjordes ingen missfallsutredning. Allt var så bra så och vi hade bara otur. Min läkare på VC hittade kraftiga vitamin och mineralbrister hos mig och sa att det kan vara orsaken till mf. Har man krasslig mage ska man nog kolla sina värden efter ett par missfall. Mannen borde också kollas upp. Min sambo fick diagnos oförklarligt infertil, men sen hittade en vanlig läkare glutenintolerans hos honom och kraftiga näringsbrister som följd av magproblemen.

• Pimpinellan

Levaxin,Trombyl,progesteron,Prednisolon,Folacin och Fragmin är vanliga mediciner som kan förhindra missfall. Anlag för blodproppar är nog mer vanligt än man tror eller för högt immunförsvar.

• Primrose

Jag blev gravid tre gånger under en c:a 10-månaders period, med missfall alla gångerna. Därefter fick jag hjälp av en läkare som skrev ut Trombyl och progesteron och jag fick då min son. Nu är jag precis uppe i mitt fjärde missfall, och har tagit samma mediciner som vid min lyckade graviditet, men jag är 40+, och då får man räkna med att sådant kan hända. Din vän är ung och borde verkligen försöka gå igenom en utredning så att hon slipper lida sig igenom missfall efter missfall. Förhoppningsvis kan någon kunnig läkare hjälpa henne.

• mrs jones

missbildningar i livmodern. själv hade jag en kraftig skiljevägg som nu är borttopererad. nu gravid igen, men livmodern är ff hjärtformad så jag löper ff högre risk för mf.

• Eshack

Måste man ha gått igenom en utredning fr att få progesteron utskrivet? Eller skulle t ex en "vanlig" läkare på KK kunna hjälpa till med något sådant? Har haft 3 ma/mf, alla tidiga (innan v 8) och en normal graviditet. Har tagit Trombyl, men hjälpte inte denna gången.

• Primrose
    Eshack skrev 2010-09-17 23:41:56 följande:
    Måste man ha gått igenom en utredning fr att få progesteron utskrivet? Eller skulle t ex en "vanlig" läkare på KK kunna hjälpa till med något sådant? Har haft 3 ma/mf, alla tidiga (innan v 8) och en normal graviditet. Har tagit Trombyl, men hjälpte inte denna gången.
    Nej du ska nog kunna få progesteron utskrivet ändå.
Svar på tråden Vad kan det vara för fel om man absolut inte kan behålla ett foster?