Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Vad kan det vara för fel om man absolut inte kan behålla ett foster?

Ja alltså jag bara undrar, om en kvinna har rellativt lätt bli gravid men helt omöjligt kan behålla foster, vad kan det vara för fel? Alltså då pratar jag om så pass tidigt mf som v 8 men inte direkt inpå mensen så att säga.... Finns det inget att göra, medicinskt?

Bara lite funderingar, hoppas någon vill svara!

Mina älskade barn, Julia, Albin och Olivia
  • Svar på tråden Vad kan det vara för fel om man absolut inte kan behålla ett foster?
  • Förväntansfull0406

Ok, det verkar ju som att det finns hjälp. Men måste man som kvinna själv söka runt bland klinikerna eller kan man få denna utredning och få hjälpen via landstinget.

Finns det något annat som kan göra att man har lätt att bli gravid men sen någon vecka eller två så kommer det ut som mf?

Konstiga frågor kanske, men utan att skriva något utlämnande så har jag en avlägsen vän som fått MÅNGA mf, antingen orkar hon inte söka rätt hjälp eller tror hon nog att det inte finns något att göra, för de bara kör på hela tiden, år ut och år in.

• Förväntansfull0406
    Kakmonster skrev 2010-08-28 11:10:49 följande:
    Vi var på utredning. Inget att vara "rädd" för. Vill hon ha barn så borde hon kontakta nån läkare med specialitet inom Gyn och Obstretik (stavning??)
    Ja usch, hon mår jätte dåligt, är ganska ung fortf som tur är, kanske när hon blir lite äldre så kommer de söka mer hjälp. Men om tillfälle gesska jag fråga henne eller berätta om det ni skrev.

Det skar sig rejält i vintras då jag plussade, fick en flicka för två veckor sedan idag, och denna vän kommer ikväll och hälsar på. Vi kommer nog inte prata om hennes "problem" men det kommer nog vara sjukt jobbigt för henne att se mig med min bebis.
  • Förväntansfull0406
    isisisis skrev 2010-08-28 11:20:14 följande:
    Immunförsvaret tex.Om man kollat allt annat.
    Hjälp att behålla foster kan vara ASA.
    vad menar du
  • Förväntansfull0406
    Kakmonster skrev 2010-08-29 16:34:23 följande:
    Jag kan tillägga att jag även åt Trombyl (blodförtunnande) från pos test fram till v 36.
    får man fråga varför
Svar på tråden Vad kan det vara för fel om man absolut inte kan behålla ett foster?