Anonym (alkisen?) skrev 2010-09-10 15:01:07 följande:
Ja, jag har definitivt alkoholproblem, jag har använt det som ångestlindring länge - men inte så extremt som nu.
Jag är däremot INTE beroende av alkohol.
Jag kanske ska vara glad över att jag inte är beroende fysiskt utan bara måste "lära om" och inte använda detta som självmedicinering längre. Något jag ifs själv har insett efter denna händelse.
Jag börjar i 12 -stegsbehandling nu, vet inte alls vad det innebär eller vad man ska göra?
Jag kommer också tvingas att gå till AA möten under behandlingen och kanske även efter?
Det här känns helt overkligt och JÄTTEFEL ........ men som alltid här i livet så är det ingen som lyssnar på MIG och mina känslor, alla andra tror alltid att dem vet vad som är bäst för mig.
Hatar mig själv och mitt liv just nu....
Förlorar ett helt år av mitt liv pga detta....... hoppas jag kommer kunna komma ur depressionen snabbt när detta h-vete är slut!!!
Du, min medmänniska, eller min medsyster, därute i cyberspace: Jag har varit med om samma jävla olika trauman, sådana som är alldeles för mycket att bära, sådana, där det bara finns två utvägar: Man kämpar vidare, eller tar sitt liv. Jag känner att du är en sådan som jag, att vi vill "leva", men vi vet inte hur, Jag tror vi kan stötta varrandra? Inboxa mig om du vill, eller skriv till:
jagkanna@hotmail.se
Skitttt' Man skulle tro att det var jag som skev din TS, *Förstår dig*