• FruNaftra

Hur mycket pengar har DU lagt på fertilitetsbehandlingar, mediciner etc hittills?

Hur mycket pengar har du lagt hittills för att få ett barn?
    Det kan vara mediciner, behandlingar/ingrepp, adoptionskostnader. You name it.

Totalt lade vi 60 tusen på vår första graviditet. Då inkluderar jag 1 IVF, 2 FET, mediciner och hjälpmedel (grav- och ÄL-stickor, vitaminer som zink, etc).

Vi ska precis köra igång med IVF 2 så där ryker 30 tusen till + medicinkostnader.

• Svar på tråden Hur mycket pengar har DU lagt på fertilitetsbehandlingar, mediciner etc hittills?
  • FruNaftra
    Daisy The Flower skrev 2010-08-27 11:10:12 följande:
    44 000kr (3-pack försök) för att få ett syskon (som var gratis:)...gravid nu!!
    Det var billigt. Var det i Danmark?
    Grattis föresten
  • FruNaftra
    Zygo skrev 2010-09-01 21:35:04 följande:
    Hur funkar det, bruttolöneavdrag? Är det något man kan göra om man jobbar inom landstinget?
    Jag fick bruttolöneavdrag 1 endaste gång och när jag bad om att få det en gång till så sa de att de hade gjort en "intern utredning" och kommit fram till att det inte fungerade på det sättet och inte kunde bevilja mig fler. Fy fan vad arg jag blev....bara ren lathet bakom detta beslut. Det är jag övertygad om.

När jag fick bruttolöneavdrag så gjorde de som så att jag fick
    Jag skickade in IVF fakturan till lönekontoret och nästkommande lön som kom var korrigerad
    Jag fick tillbaka skatten på den summan som IVF kostnaden var på. Jag slapp alltså beskatta motsvarande summa på lönen. Det var mycket pengar vill jag minnas.
  • FruNaftra
    FruNaftra skrev 2010-09-02 09:43:29 följande:
    Jag fick bruttolöneavdrag 1 endaste gång och när jag bad om att få det en gång till så sa de att de hade gjort en "intern utredning" och kommit fram till att det inte fungerade på det sättet och inte kunde bevilja mig fler. Fy fan vad arg jag blev....bara ren lathet bakom detta beslut. Det är jag övertygad om.

När jag fick bruttolöneavdrag så gjorde de som så att jag fick
    Jag skickade in IVF fakturan till lönekontoret och nästkommande lön som kom var korrigerad
    Jag fick tillbaka skatten på den summan som IVF kostnaden var på. Jag slapp alltså beskatta motsvarande summa på lönen. Det var mycket pengar vill jag minnas.
    Du BORDE kunna göra det oavsett var du jobbar tycker jag. Men det är väl upp till din löneadministratör om han orkar/vill....tydligen är sånt väldigt olika.

Mycket okunskap kring det där med bruttolöneavdrag vilket är riktigt dåligt!
Svar på tråden Hur mycket pengar har DU lagt på fertilitetsbehandlingar, mediciner etc hittills?