• Tesserese

Tider i skolan för barn i 3:e klass?

Hur länge går era barn som går i 3:an? Sambons son har slutat 13,15 nu när han gick i 2:an, men nu slutar dom mellan 13.30-14.45. Sen bor vi 3,5 mil utanför stan så han är hemma kl17 eftersom att han måste åka buss.

• Svar på tråden Tider i skolan för barn i 3:e klass?
  • Punkster

Det låter ganska normalt. Förra läsåret jobbade jag i en trea, dom gick 8-14:30 alla dagar utom fredag då dom gick 8-13:30.

• 2små2stora

Här går barnen i 3:an 8-14:00

När går bussen från skolan? 

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Tesserese

Från skolan går bussen varje hel- och halvtimme, men sen måste han byta på resecentrum till den bussen som går hem till oss och den går 14.09 och 16.09 och det tar ca 40-45 min hem.

Kommer ihåg när jag gick 1-3 så slutade vi senast 13.20, men det är ju länge sen Skrattande

• Bellenellen09

13.30 varje dag där jag jobbar. Finns regler för hur mkt tid man ska gå i varje årskurs för att få sin garanterade undervisningstid men sen kan ju skoldagarna ändå utformas på lite olika sätt på olika skolor.

• La Lola

Alma gick mellan 8-13 varje dag.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Punkster
    Tesserese skrev 2010-08-23 19:04:16 följande:
    Från skolan går bussen varje hel- och halvtimme, men sen måste han byta på resecentrum till den bussen som går hem till oss och den går 14.09 och 16.09 och det tar ca 40-45 min hem.

Kommer ihåg när jag gick 1-3 så slutade vi senast 13.20, men det är ju länge sen Skrattande
    Om det där med att vänta länge på bussen är ett problem så kan du ju söka en fritidsplats, så att ni antingen kan hämta på skolan efter jobbet, eller att han kan vara där tills han kan ta en buss så att han slipper väntetid mellan byten? Fast det kanske ni redan har tänkt på?
  • FridaLee

Sonen har just börjat 3:an och går 8-14 och 8-13 varannan dag. De är indelade i 2 grupper så att de får halvklasstimme varannan dag utom fredag då alla slutar 13.

• FridaLee

Har ni inte skolsjuts när ni bor så långt bort?

• Tesserese
    Punkster skrev 2010-08-23 21:17:27 följande:
    Om det där med att vänta länge på bussen är ett problem så kan du ju söka en fritidsplats, så att ni antingen kan hämta på skolan efter jobbet, eller att han kan vara där tills han kan ta en buss så att han slipper väntetid mellan byten? Fast det kanske ni redan har tänkt på?
    Vi kan inte hämta från skolan varje dag när vi har ca 7 mil fram och tillbaka. Nog för att jag är hemma och är mammaledig, men det går inte. Hans pappa jobbar åt helt fel håll så det funkar inte heller. Fritaplats får han inte pga sin mamma, men det tänker jag inte gå in på här varför det är så.
Svar på tråden Tider i skolan för barn i 3:e klass?