• Gravid2010

Kan man GÅ en mil på under 60 min?

I en annan tråd är det en människa som påstår att hon gjort detta ett flertal ggr.. Gått en mil på 58-59 min.

Jag anser att det är en omöjlighet. Det måste handla om att småspringa MINST SAGT. I annat fall är sträckan felmätt...

Vad säger du?

• Svar på tråden Kan man GÅ en mil på under 60 min?
  • Gravid2010
    frökenelisabeth skrev 2010-08-26 10:43:56 följande:
    Nu ska jag iväg och träna. Ska testa att köra löpbandet på 10km/h och se om jag ändrar mening....
    och GÅ..... Inte springa....
  • frökenelisabeth
    Gravid2010 skrev 2010-08-26 10:44:53 följande:
    och GÅ..... Inte springa....
    Hehe. Jupp! Borde ta med kameran också och be någon filma, men det känns lite för pinsamt, så jag avstår
  • Gravid2010
    frökenelisabeth skrev 2010-08-26 10:46:11 följande:
    Hehe. Jupp! Borde ta med kameran också och be någon filma, men det känns lite för pinsamt, så jag avstår
    jag kan nästan se framför mig hur du måste fara av mattan ner på golvet bakom...typ....
  • frökenelisabeth
    Gravid2010 skrev 2010-08-26 13:05:02 följande:
    jag kan nästan se framför mig hur du måste fara av mattan ner på golvet bakom...typ....
    Haha! Jo, alltså det GÅR ju att gå i det tempot, men jag höll på att trilla av för man måste pinna så snabbt att det är nästan omöjligt att hålla balansen.

Så jag är INTE överbevisad. Tror precis som många andra här att det handlar om felmätta sträckor.
  • Jessilicious

Jag blir VÄLDIGT fundersam, disskuterade detta med min sambo och vi räknade enligt vad vägskyltarna sade om sträckan. Men när jag mätte på eniro.se så blev det åt helvete fel. Finns det något sätt man kan mäta en sträcka på? Några tips? För här har jag gått och känt mig super duktig och så har det visat sig att jag inte alls är så duktig haha. En liten däng för självförtroendet där!

Så några tips?

• MammaG
    Isnogood skrev 2010-08-22 21:43:43 följande:
    JAG är den människan o JAG kan göra det, har gjort det flertalet gånger, vilket har blivit klockat, sträckan är uppmätt med bil (flera olika under de nio år jag bott här) plus vägskylt 2 kilometer från mitt hem.

Kan inte låta bli att nynna på låten "jag e så avundsjuk"

Men jag måste ju säga att jag känner mig bra hedrad av att det startas en tråd om mig CoolJa, 1.25.11 på TVÅ mil.

Två mil skulle alltså ta MINST 2 timmar för mig att gå, antagligen närmare 2,5 h då tröttheten sänker tempot på slutet.

JAG går EN mil i rask takt på EN timme
    Ok.... jag trodde det var mig slöfockarna diskuterade eftersom jag hade mage att påstå att jag går 5 km på 20 minuter, och att ts satt sig ned och i brist på bättre sysselsättning börjat addera.
    Men du vet, i vissas universum är vi alla likadana, och kan Svensson inte gå fort, då kan ta mig fan inte Karlsson det heller! Happy walking! (resten av er får väl ta bilen) 
  • frökenelisabeth
    MammaG skrev 2010-08-30 08:15:26 följande:
    Ok.... jag trodde det var mig slöfockarna diskuterade eftersom jag hade mage att påstå att jag går 5 km på 20 minuter, och att ts satt sig ned och i brist på bättre sysselsättning börjat addera.
    Men du vet, i vissas universum är vi alla likadana, och kan Svensson inte gå fort, då kan ta mig fan inte Karlsson det heller! Happy walking! (resten av er får väl ta bilen) 
    Visst är det fånigt. Själv springer jag 100 m på under 8 sekunder, men det tror folk inte heller på. Larvigt. Fatta att alla inte är likadana!!!
  • augustisten

Grattis till nytt svenskt rekord ;)

Det gamla för 5000m var på 21.09 på tävlingsbana (Madelein Svensson 1992).

http://www.gangsport.com/t2g.asp?p=63122

• Knugen2010
    Gå 5 km på 20 minuter!

Du har precis gjort min dag.
Svar på tråden Kan man GÅ en mil på under 60 min?