• Gaytjej

Hur heterosexuell är du?

Blev inspirerad av texten...

"Det som är sant är att det är en flytande skala från 1 till 100 som kan avslöja vad vi verkligen är. Om vi menar att 0 är absolut inte alls homosexuell och 100 är 100% homosexuell.
    All modern vetenskaplig forskning av relevans visar då att det är extremt få personer som ÄR 100% heterosexuella eller 100% homosexuella."

från tråden www.familjeliv.se/Forum-9-280/m31030413-1.html

...och undrar nu ungefär hur heterosexuell du anser dig vara! :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur heterosexuell är du?
  • LillaTanten

Jag röstade på 100%

Det gäller både för fysisk  och känslomässig attraktion. Har aldrig blivit förälskad i en annan kvinna, inte ens haft en crusch på min fröken i småskolan och känner inte den minsta kittling vid tanken på tjejsex, nästan tvärtom.

Synd, på sätt och vis eftersom jag inser att det begränsar mig som människa men det är ingenting jag väljer att känna.

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • LyckligtSlut

90% kanske. Har varit ihop med en tjej som jag älskade högt och fortfarande saknar. Haft sex med många tjejer. Men män är mer min grej har jag insett när jag blivit äldre. Men bryr mig inte så mycket egentligen. Jag är med en man nu bara och så är det med det. Klarar mig utan kvinna när jag är med man, men sällan tvärtom.

PMS året runt :(
  • snillis

Röstade 70%

Har bara levt tillsammans med män men har varit förälskad i kvinnor och också känt mig tänd på kvinnor. 

• Queenie70

100% hetero. Inte en tillstymmelse till bisexualitet här. Äcklas av tanken på att vara med en kvinna. Tyvärr, för jag inbillar mig att livet skulle bli lättare med en annan kvinna.

• Queenie70
    Anonym (100% minst!) skrev 2010-08-24 16:14:16 följande:
    Det var bara lite sarkasm för att jag ville ge en känga åt alla som är så Vääääldigt övertygade om att de är så heterosexuella så och allt annat är äckligt och förkastligt. T ex hörde jag om en bög-kille som hade problem med sina religionsfränder för de var så anti homo som man bara kunde, dagtid. I smyg kom de däremot till honom och ville ha sex. Och det är samma för många, många fler. Det gäller att vara 100% hetero, annars...(fast inuti är det en annan sak fätt ofta) och ju högre de skriker på att bögar elelr bisexuella är dåliga, desto större chans är det att det finns något därunder som de aktivt mäste försöka dölja.

kram
    Varför känner du ett behov av att ge en känga åt nån annans sexualitet?
  • LyckligtSlut
    Queenie70 skrev 2010-08-24 16:36:25 följande:
    Varför känner du ett behov av att ge en känga åt nån annans sexualitet?
    Det kan man ju fråga sig...  Varför bli så irriterad över att en gillar sex som någon annan tycker är äckligt? Fördomsfrihet och acceptans ska väl inte bara gå åt ett håll.
  • vampyria2

Jag är 100% hetrosexuell, älskar män och hittils är det det enda jag har tänt på Drömmer Kvinnor kan vara vackra men absolut inte något just jag tänder på Drömmer

• Queenie70
    LyckligtSlut skrev 2010-08-24 16:39:15 följande:
    Det kan man ju fråga sig...  Varför bli så irriterad över att en gillar sex som någon annan tycker är äckligt? Fördomsfrihet och acceptans ska väl inte bara gå åt ett håll.
    Själv blir jag väldigt provocerad av människor som tror sig veta att ALLA minsann är lite bisexuella innerst. Vad ger nån annan rätt att tro sig veta nåt om mina känslor och min sexualitet. Jag förväntar mig att slippa bli ifrågasatt som 110% heterosexuell på samma sätt som jag respekterar dem med annan sexuell läggning än mig själv.

Att andra påstår att jag nog är lite bisexuell innerst inne fast jag inte vet om det, är lika irriterande som när dårar tror sig kunna "bota" homosexualitet med lite bön.
  • LyckligtSlut
    Queenie70 skrev 2010-08-24 16:43:48 följande:
    Själv blir jag väldigt provocerad av människor som tror sig veta att ALLA minsann är lite bisexuella innerst. Vad ger nån annan rätt att tro sig veta nåt om mina känslor och min sexualitet. Jag förväntar mig att slippa bli ifrågasatt som 110% heterosexuell på samma sätt som jag respekterar dem med annan sexuell läggning än mig själv.

Att andra påstår att jag nog är lite bisexuell innerst inne fast jag inte vet om det, är lika irriterande som när dårar tror sig kunna "bota" homosexualitet med lite bön.
    Mm, jag tänker att folk får väl tro vad de vill om sexualitet, men att trycka upp det i ansiktet på andra när den enda personens sexualitet man egentligen kan veta något om är sin egen, ja, det blir störande.
  • Anonym (100% minst!)
    Queenie70 skrev 2010-08-24 16:43:48 följande:
     Jag förväntar mig att slippa bli ifrågasatt som 110% heterosexuell på samma sätt som jag respekterar dem med annan sexuell läggning än mig själv.
    Bästa vän, med det modesta nicket. Du säger att du vill inte "bli ifrågasatt som 110% heterosexuell"...? 

Hoppas kan du ju alltid. Hur löser du de där sista 10 procenten som alltså ligger över 100%?
    Berätta för oss vanliga dödliga.
    Har du bara sex med extra manliga män med tredubbla xy-kromosomer?

Forskningen står på tå av uppmärksamhet över att få veta hemligheten. Både bakom din sexualitet och din förmåga att nå över 100%.
    Har du kanske även druckit 110% rent vatten någon gång? Varit 110% sjuk?
    Eller varit 110% fri från analytisk förmåga?
    Eller är det bara din sexualitet som är överjordiskt hetero? 

Och vad skulle din terapeut säga om ditt ivriga förnekande tror du? 
  • Queenie70
    Anonym (100% minst!) skrev 2010-08-25 23:41:34 följande:
    Bästa vän, med det modesta nicket. Du säger att du vill inte "bli ifrågasatt som 110% heterosexuell"...? 

Hoppas kan du ju alltid. Hur löser du de där sista 10 procenten som alltså ligger över 100%?
    Berätta för oss vanliga dödliga.
    Har du bara sex med extra manliga män med tredubbla xy-kromosomer?

Forskningen står på tå av uppmärksamhet över att få veta hemligheten. Både bakom din sexualitet och din förmåga att nå över 100%.
    Har du kanske även druckit 110% rent vatten någon gång? Varit 110% sjuk?
    Eller varit 110% fri från analytisk förmåga?
    Eller är det bara din sexualitet som är överjordiskt hetero? 

Och vad skulle din terapeut säga om ditt ivriga förnekande tror du? 
    Ok. Om du nu verkligen inte förstod att jag egentligen förstår att man inte kan vara mer än 100% av nånting så tar jag tillbaks 110% och skriver 100% då om det fungerar bättre för dig. Kan du acceptera det då? Att jag är 100% hetero och anser det jävligt störande att andra tror sig veta mer om min sexualitet än jag själv gör?
  • Anonym (kanske)

Svarade 80%
    Jag har aldrig varit med en annan kvinna, men skulle nog kunna det om jag varit singel. 
    Fantiserar ibland om sex med kvinnor.
    (Lite feg och är anonym )

• Anonym (100% minst!)
    Queenie70 skrev 2010-08-25 23:44:03 följande:
    jag är 100% hetero och anser det jävligt störande att andra tror sig veta mer om min sexualitet än jag själv gör?
    Sida upp och sida ner här och över hela världen, i alla religioner, i alla kulturer och i alla länder finns det folk som blir upprörda över homosexualitet och bisexualitet. Andras. De säger att det är äckligt, omoraliskt, förkastligt, brottsligt, onaturligt, sjukligt och på många platser i världen straffas ickeheterosexuella aktiviteter med döden eller fängelse. 
    Du ser inte ett enda inlägg, någonstans, där homosexuella eller bisexuella hävdar motsatsen. Det pågår ingen förföljelse mot "heterosexuella". Inga okvädningsord skriks mot dem på gatan för att de är hetero. Ingen stänger ute dem från arbetsgemenskapen på grund av deras sexualitet. 
    Det sker bara gentemot de som vill ha möjlighet att kunna visa sexuella känslor mot personer av samma kön.

Tråden här handlar i grund och botten om just detta. Att sexualiteten inte är så svartvit som många kommit att tro under det senaste 100-150 åren.

Att då bli provocerad över det modern forskning visar, dvs att det inte finns något "normalt" i att vara 100% hetero utan att de flesta hamnar någonstans på skalan mitt emellan 0 och 100, avslöjar bara att det är helt andra faktorer som gör att det är så viktigt för dig att för allmänheten framhålla din totala "heterosexualitet". 
  • Nathalie84

Jag skulle nog vilja påstå att jag är 40% Hetro.

När jag var yngre var det bara killar som gällde (För det är väl så det ska vara. Uhmm :P) Kunde även tycka att tjejer var väldigt fina. Men vågade inte göra något åt saken då. Fast det var innan jag accepterade mig själv för den jag faktiskt är och vad jag gillar.

Men måste erkänna att jag tycker att tjejer är mycket bättre. Visst finns det killar som är helt underbara.
    Det fanns en kille som var helt perfekt enligt mig. Han var allt jag ville ha.. Jag var super kär :) Fast idagens läge har jag världens finaste festmö, och jag skulle aldrig byta ut henne mot en kille!

• Queenie70
    Anonym (100% minst!) skrev 2010-08-26 00:05:05 följande:
    Sida upp och sida ner här och över hela världen, i alla religioner, i alla kulturer och i alla länder finns det folk som blir upprörda över homosexualitet och bisexualitet. Andras. De säger att det är äckligt, omoraliskt, förkastligt, brottsligt, onaturligt, sjukligt och på många platser i världen straffas ickeheterosexuella aktiviteter med döden eller fängelse. 
    Du ser inte ett enda inlägg, någonstans, där homosexuella eller bisexuella hävdar motsatsen. Det pågår ingen förföljelse mot "heterosexuella". Inga okvädningsord skriks mot dem på gatan för att de är hetero. Ingen stänger ute dem från arbetsgemenskapen på grund av deras sexualitet. 
    Det sker bara gentemot de som vill ha möjlighet att kunna visa sexuella känslor mot personer av samma kön.

Tråden här handlar i grund och botten om just detta. Att sexualiteten inte är så svartvit som många kommit att tro under det senaste 100-150 åren.

Att då bli provocerad över det modern forskning visar, dvs att det inte finns något "normalt" i att vara 100% hetero utan att de flesta hamnar någonstans på skalan mitt emellan 0 och 100, avslöjar bara att det är helt andra faktorer som gör att det är så viktigt för dig att för allmänheten framhålla din totala "heterosexualitet". 
    Jag är fullt medveten om att homosexuella är diskriminerade och utsatta över hela världen. Och jag bryr mig inte det minsta om, ifall resten av världen är bi, homo eller va fan som helst, till 50% eller till 20% eller 90%. Men inte heller förstår jag varför nån annan ska påstå nåt om MIN sexualitet som inte stämmer? Vem vinner på det? Jag har flera gånger läst i trådar om folk som är övertygade om att ALLA till nån grad är bisexuell. Det stör mig som fan. Om jag vore gay skulle det störa mig lika mycket om nån påstod att det var för att jag bara inte hittat rätt man, eller att det var en fas, eller annat dumt. Jag är den jag är, oavsett om det gäller sexualitet eller nåt annat, och det kräver jag respekt för. Varför skulle jag INTE reagera om nån person med hybris påstår nåt om mig som inte stämmer. Ja det är superviktigt för mig att bli respekterad för den jag är. Antyd inte utan säg rent ut istället vad det är som du anser det avslöjar om mig att jag hävdar att jag är 100% heterosexuell? Tala ur skägget så jag kan få en chans att replikera istället.

Och bara av nyfikenhet så kan du ju berätta om det antyder nåt särskilt om de personer som anser att de är 100% homosexuella också....
  • Queenie70

Det är fan helt sjukt att man bara för att man hävdar att man är heterosexuell så ska man bli betraktad som homofobisk. Gudskelov tror jag inte att alla homo/bisexuella tänker så, utan ett litet fåtal som antagligen har ganska negativa erfarenheter.

• Anonym (lis)

Var det inte den stora Kinsey-undersökningen i USA på 50-talet (kom ihåg hur kulturen var där och då!) som konstaterade att av folk i allmänhet hade 33% av alla män haft sex med män och 17% av alla kvinnor med andra kvinnor. Det vore jättespännande att veta hur den siffran skulle se ut idag. Homorepressionen var ju i det närmaste total där och då.

Puss från mig, 80% hetero och 20% lesbisk och 10% queer - oj vad många procent det blev...

• GröntGräs

Gammal tråd men skriver ändå. Jag skulle säga att jag är ungefär 10-20% hetero. Är tjej och attraheras och blir kär i andra tjejer. Killar är också söta och snygga, men jag tänder inte på dem och skulle nog inte vilja ha ett förhållande med en kille. Men man vet ju aldrig dock.. Jag kan däremot tycka om dem som personer och är gärna vän med dem :D

• Anonym (tycker)

100%. Jag är så totalt heterosexuell som det är möjligt att bli och har varit det längre tillbaka i tiden än mitt minne sträcker sig. Det sitter djupt förborgat i själen och ryggmärgen, ränderna går aldrig ur, det är ristat i sten. Uppenbarligen är jag omodern och tillhör ett släkte som är på utdöende.

• Progressiv

Jag skulle gissa på 80.

För övrigt tror jag full homosexualitet bara kan uppstå i enkönade samhällen eller människokretsar.

Svar på tråden Hur heterosexuell är du?