Anonym (100% minst!) skrev 2010-08-26 00:05:05 följande:
Sida upp och sida ner här och över hela världen, i alla religioner, i alla kulturer och i alla länder finns det folk som blir upprörda över homosexualitet och bisexualitet. Andras. De säger att det är äckligt, omoraliskt, förkastligt, brottsligt, onaturligt, sjukligt och på många platser i världen straffas ickeheterosexuella aktiviteter med döden eller fängelse.
Du ser inte ett enda inlägg, någonstans, där homosexuella eller bisexuella hävdar motsatsen. Det pågår ingen förföljelse mot "heterosexuella". Inga okvädningsord skriks mot dem på gatan för att de är hetero. Ingen stänger ute dem från arbetsgemenskapen på grund av deras sexualitet.
Det sker bara gentemot de som vill ha möjlighet att kunna visa sexuella känslor mot personer av samma kön.
Tråden här handlar i grund och botten om just detta. Att sexualiteten inte är så svartvit som många kommit att tro under det senaste 100-150 åren.
Att då bli provocerad över det modern forskning visar, dvs att det inte finns något "normalt" i att vara 100% hetero utan att de flesta hamnar någonstans på skalan mitt emellan 0 och 100, avslöjar bara att det är helt andra faktorer som gör att det är så viktigt för dig att för allmänheten framhålla din totala "heterosexualitet".
Jag är fullt medveten om att homosexuella är diskriminerade och utsatta över hela världen. Och jag bryr mig inte det minsta om, ifall resten av världen är bi, homo eller va fan som helst, till 50% eller till 20% eller 90%. Men inte heller förstår jag varför nån annan ska påstå nåt om MIN sexualitet som inte stämmer? Vem vinner på det? Jag har flera gånger läst i trådar om folk som är övertygade om att ALLA till nån grad är bisexuell. Det stör mig som fan. Om jag vore gay skulle det störa mig lika mycket om nån påstod att det var för att jag bara inte hittat rätt man, eller att det var en fas, eller annat dumt. Jag är den jag är, oavsett om det gäller sexualitet eller nåt annat, och det kräver jag respekt för. Varför skulle jag INTE reagera om nån person med hybris påstår nåt om mig som inte stämmer. Ja det är superviktigt för mig att bli respekterad för den jag är. Antyd inte utan säg rent ut istället vad det är som du anser det avslöjar om mig att jag hävdar att jag är 100% heterosexuell? Tala ur skägget så jag kan få en chans att replikera istället.
Och bara av nyfikenhet så kan du ju berätta om det antyder nåt särskilt om de personer som anser att de är 100% homosexuella också....