pyjamastrollet skrev 2010-08-24 21:24:33 följande:
Jo, tvål och vatten tillsammans tar bort en del bakterier och lukt men det torkar också ut. I underlivet är PH-balansen känsligare än på händerna och man kan om man använder parfymerade våtservetter och dylikt förstöra den balansen. Blir den förstörd kan man få illaluktande flytningar och mer bakterier där och det i sig är ju varken fräschare eller mer hygieniskt. Tvätta du om du vill men du gör fel i att säga att vi som använder vårt sunda förnuft och låter bli onödigt tvättande där nere för ohygieniska och slöa.
När jag använde ordet lat svarade jag på ett inlägg där jag blev kallad hysterisk. Jag är inte hysterisk för att jag tvättar rumpan. Att man inte tvättar behöver självklart inte bero på lathet. Men kom igen, i en sån här tråd, lite kan man väl få skojtjafsa? Hey, liksom bajstråden på blodigt allvar. Vad är problemet, nån kallar mig hysterisk och jag kallar den lat, och? Herregud. Om du nu har så fräsch rumpa behöver du väl inte bry dig?
Jag har inte sagt att det ÄR ohygieniskt, utan jag tycker det är ofräscht. Jag har rätt att ha en personlig åsikt om vad som känns fräscht och inte.
Jag har haft samma vanor i över 10 år och har inte haft problem med underlivet. Har frågat de barnmorskor och gynekologer jag har träffat och det är inget fel på mitt underliv. Skulle jag få problem så får jag ta ställning till det och ändra vanor. Men jag tänker inte gå och oroa mig för att det kan bli så. Så snällt att du bryr dig om mitt underliv!