Tvätta sig efter toalettbesök
Ni som inte bryr er om själva rengöringen kanske skulle bry er om att ni skulle spara pengar på slippa köpa lika mkt toapapper?
Ni som inte bryr er om själva rengöringen kanske skulle bry er om att ni skulle spara pengar på slippa köpa lika mkt toapapper?
Ni som säger att man inte blir renare med papper än med vatten?
Hur kommer det då sig att om man fått en fläck på tröjan som inte går bort med enbart papper går bort med vatten? ibland kan man dock behöva tvål också men bara vatten tar bort fläcken betydligt mer än papper.
Nu snackar vi inte "fläckar" av bajs i rumpan precis, men principen är densamma. Man BLIR renare.
På coop kan man köpa toalett savetter som det står på bakom: Savett toilet är en extra mjuk, mild och återfettande våtservett att tvätta stjärten med efter toalettpapperet. Enbart toalettpapper gör dig helt enkelt inte riktigt ren. Med savett toilet hålls den känsliga huden runt anus mjuk. Vid daglig användning hjälper den att förhindrar att klåda och sved uppstår. Svalkar och lindrar även vid tillfällig klåda. Våtstarka och oparfymerade med samma pH-värde som huden. Granskade och starkt rekomenderade av hudläkare. Kan spolas ned i toaletten.
Men hallå !? Ni som säger att enbart vatten inte gör större skillnad än toapapper? Driver ni med mig? Klart att det gör! tar absolut inte bort alla bakterier men du sköljer bort osynligt smuts och lukter.
Och dom som är fattiga och inte har tvål då? Varför tror ni att dom duschar i vatten istället för att strunta i det totalt?
Ni som säger att ni inte blir sjuka av att bara använda papper har rätt! Men ni blir inte heller sjuka av att bara torka bort bajs med papper från benet. Man blir inte sjuk av att inte borsta tänderna. Man blir inte sjuk av att inte duscha på några veckor. thats it!
Ni kan ju tex inte låta en kille gå ner på er spontant ifall ni inte sköljer efter kiss och bajs ifall ni inte duschat innan....
Sedan brukar jag ALLTID torka innan jag sköljer. Tycker de är skälvklart
Okej, så av följande skäl får man absolut inte tvätta rumpan:
Kommer inte på fler anledningar just nu. Men fyll gärna på med fler skäl till att man inte ska tvätta rumpan.
Än så länge är jag inte övertygad. Jag tvättar rumpan trots alla starka argument mot rumptvätt som framförts i den här tråden. Men försök gärna övertyga mig om hur fruktansvärt det är med rumptvätt om ni vill.