Yildirim skrev 2010-08-24 12:56:59 följande:
På coop kan man köpa toalett savetter som det står på bakom: Savett toilet är en extra mjuk, mild och återfettande våtservett att tvätta stjärten med efter toalettpapperet. Enbart toalettpapper gör dig helt enkelt inte riktigt ren. Med savett toilet hålls den känsliga huden runt anus mjuk. Vid daglig användning hjälper den att förhindrar att klåda och sved uppstår. Svalkar och lindrar även vid tillfällig klåda. Våtstarka och oparfymerade med samma pH-värde som huden. Granskade och starkt rekomenderade av hudläkare. Kan spolas ned i toaletten.
Men hallå !? Ni som säger att enbart vatten inte gör större skillnad än toapapper? Driver ni med mig? Klart att det gör! tar absolut inte bort alla bakterier men du sköljer bort osynligt smuts och lukter.
Och dom som är fattiga och inte har tvål då? Varför tror ni att dom duschar i vatten istället för att strunta i det totalt?
Ni som säger att ni inte blir sjuka av att bara använda papper har rätt! Men ni blir inte heller sjuka av att bara torka bort bajs med papper från benet. Man blir inte sjuk av att inte borsta tänderna. Man blir inte sjuk av att inte duscha på några veckor. thats it!
Kolla valfri produkt i affären, det kommer stå att den är bra. Det säljer dåligt om man skriver att produkten är onödig.
Om jag inte duschar på några veckor så stinker jag. Jag stinker inte av att torka mig med bara toapapper. Det är inte ohygieniskt heller eftersom det som eventuellt befinner sig mellan mina skinkor stannar där. Har jag bajs någon annanstans riskerar jag att föra det vidare om jag inte tvättar mig. Om man låter bli att borsta tänderna ökar risken för hål, så det kan du inte jämföra med.