Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Tvätta sig efter toalettbesök

Det är en väsentlig skillnad mellan din egen avföring och någon annans.
    Du blir inte sjuk av dina egna tarmbakterier, men det kan du bli när du exponeras för någon annans avföring.

Att bara skölja med vatten torde inte ha någon större effekt på antalet bakterier i underlivet, snarare kan överdrivet tvättande orsaka bakteriell obalans då du stör underlivets naturliga miljö (men jag betvivlar att det gör varken till eller från att bara skölja med lite vatten ett par-tre gånger per dag)

• Selfish Geene
    Yildirim skrev 2010-08-22 13:10:45 följande:
    Använder inte heller binda, men tycker inte du att dom som gör det bör skölja sig efter varje byte?
    jag tycker att det är deras ensak.
    Varför bryr du dig om den saken?
  • Selfish Geene
    Yildirim skrev 2010-08-22 15:32:50 följande:
    Självklart är det ju deras ensak, men om man nu ska tala om hygien........
    Att blaska med ljummet vatten på e-coli bakterier (jag antar att det är dom du är rädd för) är ungefär lika effektivt som att använda toapapperför att bli av med radium (dvs inte alls effektivt).
  • Selfish Geene
    Yildirim skrev 2010-08-22 16:46:33 följande:
    Ni som inte bryr er om själva rengöringen kanske skulle bry er om att ni skulle spara pengar på slippa köpa lika mkt toapapper?
    njae, jag tror inte att priset på toalettpapper kommer att vara det som knäcker min ekonomi (kostnaden för varmvattnet skulle nog dessutom äta upp en betydande del av "vinsten")
Svar på tråden Tvätta sig efter toalettbesök