white trash mia skrev 2010-08-25 22:56:37 följande:
Är ditt inlägg riktat till mig?
Men du använder ju också våtservetter?
Jag använder våtservetter och blött papper. Men INTE dusch efter varje toabesök.
Jag har inte gnällt på dem som bara använder torrt papper. Jag har svarat på inlägg och sagt min åsikt.
Så förlåt om jag har trampat på någons tår. Väldigt vilken känslig fråga det här var. Är man nöjd med sin rumphygien behöver man väl inte bry sig?
Nja, inte enbart till dig. Men du har fyllt tråden med inlägg efter inlägg och raljerat om att det är ofräscht att inte tvätta (med blött papper eller duschen). Vad det gäller det torra pappret så var det riktat till ts, eftersom hon tidigare berättat att man sparar så mycket pengar när man inte använder toapapper.
Angående mitt våtservettsanvändande; det är ytterst ovanligt och inträffar enbart när jag inte har tillgång till dusch eller tvättmöjligheter på ett par dagar, alltså ute i skogen eller liknande. Då använder jag även våtservetter att tvätta mig under armarna och andra ställen där man svettas. Så visst, jag använder våtservetter, säkert... 1 gång om året. I det syftet i alla fall.
Jag är fullständigt nöjd med min hygien, men det blir störande när man uppfattas som äcklig och ohygienisk bara för att man inte känner för klorinlavemang varenda dag.