Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

sumpbäver skrev 2010-08-26 19:08:33 följande:
    Ja, hon är enligt dig blatte och kommer aldrig att bli svensk. Antar att det gäller alla invandrare i Sverige då?
    Inte undra på att det ser ut som det gör där invandrarna samlas i Sverige med eran inställning.
    Invandrare kommer aldrig bli svenskar. Vad är det du inte förstår? Varför är det så viktigt att man som utlänning ska bekänna sig till gul&blå för att vara en trogen blatte i det här landet? Är det inte viktigare att man gör rätt för sig och följer lagarna i landet? Måste man säga att man är svensk för att bli accepterad?
    Förklara för mig hur jag nånsin ska kunna bekänna mig till en gul&blå?
    Min religion är inte desamma.
    Mina värderingar/livsstil och en hel del andra saker skiljer sig något enooooooormt jämfört med en svensk.
    Hur ska det gå till?! Förklara så kanske jag förstår.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    LjubaviMoja skrev 2010-08-26 19:11:38 följande:
    Ja hade du sagt blatte hade du garanterat blivit kallad för rasse, helt sjukt.
    Blatte är inte svärord för mig så det är fritt fram att kalla mig för blatte. Det ska krävas myyyyyyyycket för att jag ska känna mig kränkt.
  • I Blackrose I
    LjubaviMoja skrev 2010-08-26 19:13:55 följande:
    Tycker just nu att du verkar vara den som gör bort dig. Helt sjukt att ens komma och tro att bara svenskar skulle kunna få rösta på SD för annars lider man utav nån identitetskris, mobbning och all annan galla du spillde läs på lite vettja.
    Tar man åt sig så brukar det ligga något sanning i det...
  • I Blackrose I
    sumpbäver skrev 2010-08-26 19:13:54 följande:
    Du anser dig inte vara svensk, och kommer aldrig heller göra så, det har jag förstått. Men om du ska flytta hem till ditt hemland, tar du då med dig dina barn? Eller har dom ett val?
    Dom kommer vara 9 och 4 när vi flyttar härifrån och under 18år så har inte barn fri vilja att bestämma vart dom vill bo utan sina föräldrar, inte ens här i Sverige så dom följer med mig.
  • I Blackrose I
    sumpbäver skrev 2010-08-26 19:20:09 följande:
    Fan så bra Glad. En mycket sund inställning. Flera som dig och problemen löses utan SD.
    Svara på inlägg #2013 istället för att ryggdunka.
  • I Blackrose I
    sumpbäver skrev 2010-08-26 19:18:46 följande:
    Tänk om dina stackars barn kommer känna sig som svenskar. Men det kommer väl inte du att tillåta?
    Min äldsta har redan gått igenom initiationscremoniet så hans religion är bestämt enligt honom.
    Vet du, ingen utlänning kommer nånsin känna sig som en svensk i det här samhället men det vill du inte erkänna. Min son fick måla "sin" flagga redan på dagis och vad tror du han FICK måla? Jo, den iranska flaggan så redan från dagis får invandrarbarn känna sig annorlunda även om dom är födda här.
  • I Blackrose I
    sumpbäver skrev 2010-08-26 19:22:16 följande:
    Då gör det ju inget om man utvisar familjer som bott här i kanske 5-7 år? De små liven har ju ändå ingen vilja att bestämma. Fan, du är värre än de värsta här juFörvånad
    Alltså du tolkar ju som du vill...SKÄRP DIG.
  • I Blackrose I
    LjubaviMoja skrev 2010-08-26 19:26:25 följande:
    Varför tar du åt dig öht de var jo bara några exempel herregud.

Varför svarar du inte på frågan istället för att vända den mot mig? det är jo du som drar upp den hela tiden "sluta leka svensk" Du kanske bryr dig om Sverige men många utav dina inlägg säger att du bryr dig mer om hemslandet du flydde i från och folket där än Sverige.

Är det så hemskt enligt dig att jag bryr mig om mitt hemland? Ska jag bara skita i landet bara för att jag flytt därifrån? Hur tänker du då? Nejdu, det kommer aldrig hända. Jag är politisk aktiv i landet även om jag bor på andra sidan jordklotet och tänker kämpa för ett fritt Iran så länge jag andas.

Frågan om vad en svensk är har jag frågat här på FL måååånga gånger utan att få ett vettig svar. Jag vet bara att jag inte kan identifiera mig med en svensk...
  • I Blackrose I
    sumpbäver skrev 2010-08-26 19:30:13 följande:
    Han hade inget val baby, ni tvingade honom. Glöm bara inte att tala om reglerna i Iran innan ni drar. Med fel åsikter hänger man snabbt i en lyftkran där. Eller att de inte har oturen att bli homosexuella. Huu, hemska tanke.
    Han är stor nog att fatta beslut själv. När sa jag att jag tänker fly till Iran? Nejdå, det blir Tehrangeles tills mullorna försvinner för gott en vacker dag.
  • I Blackrose I
    LjubaviMoja skrev 2010-08-26 19:30:28 följande:
    Att bara bestämma religion till ett så litet barn är skruvat. Själv minns jag att jag fick måla vilken flagga jag ville, sen vad spelar det för roll egentligen vilken flagga man målar faktum är att man bor i Sverige och får anpassa sig efter det trivs man inte så är det inte så svårt att flytta.
    Man börjar skolan och många får lära sig att gå hem själva. 7åringar i dagens samhälle har mobiltelefoner och jag vet inte vad så nej, behåll dina åsikter för dig själv. Just nu trivs han med valet han har gjort. Ändrar han sig när han blir äldre så är det ingen som kommer tvinga honom att ha kvar religionen. Det är upp till honom.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!