Inlägg från: ohyeahitsme |Visa alla inlägg
  • ohyeahitsme

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Trevlig eftermiddag skrev 2010-08-21 17:54:54 följande:
    Du om någon har väl då lyckats att definiera vad rasist är i ditt inlägg som svar till mig. Men jag undrar fortfarande om du vet vad ordet rasism betyder.

Du behövde inte lägga upp ett sådant inlägg för att läxa upp mig, jag vet vad en rasist är och vad en icke rasist är.

Vet du verkligen vad rasism är för något eftersom du skriver att oj oj citerar dig
    "Att inte värna svenskars rätt till säkerhet och trygghet, DET är rasism"
    Det jag citerade innan, som du skrev, DET är rasism 

Att inte värna om människors rätt till säkerhet och trygghet, DET är inte rasism.

Rasism står inte för det du har skrivit och jag tror verkligen inte du har en uns aning om vad rasism betyder
    Du, jag har ingen aning om vad jag ska svara på det där, för jag har ingen aning om varför du blev sur. Jag skrev bara ett svar på ditt inlägg som jag trodde var ett ärligt menat inlägg. Ursäkta om jag missade ironin...
  • ohyeahitsme
    TheCoopers skrev 2010-08-21 18:03:34 följande:
    Ja så låter det nu . Det är det jag sagt hela tiden . Men i dessa trådar vill man ju ofta lägga hela det ansvaret på invandrarna i Sverige .

och det är ju oroväckande att det är mer än 3ggr fler kvinnor i Finland än i Sverige som misshandlas ..  kanske vi borde stänga gränsen mot Finland . Hit vill jag inte att de kommer ..
    Du blandar ihop begreppen ganska ordentligt. Det är ju inte invandring som sådant som egentligen ställer till problem. I Iran stenas kvinnor till döds för att de har varit otrogna, trots att de har en väldigt liten invandring.

Finländare tillhör inte samma etniska folkgrupp, inte samma nationella familj och har dessutom ett språk som inte alls är släkt med det svenska språket. Om du vill göra en rasistisk anmärkning och anmärka på att den finska etniska folkgruppen är våldsam av sig, så är du välkommen att göra det. Men argumentet säger ingenting om situationen i Sverige, så det är inte ett hållbart argument. Vill du göra en relevant jämförelse får du jämför med något land med liknande etnisk bakgrund eller besläktad nationalitet, t.ex Norge eller Danmark.

Vad det för Sveriges del handlar om är att vi tagit emot stora invandrargrupper från väldigt främmande kulturer och med främmande syn på andra människor, inte minst på kvinnor.
  • ohyeahitsme
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 18:54:24 följande:
    Nej, för att när man säger att man minsann vet att vissa folkgrupper är mer intelligenta än andra och att alla som ogillar SD bor i fina villaområden och aldrig satt sin fot nära en invandrare, så ljuger man.
    Fast det är ju sant att av Stockholmskommunerna har SD svagast stöd i Danderyd. Det är ingen slump. Där är mångkulturellt våld inte alls lika utbrett och då är det klart att man inte har något emot mångkultur. Den mångkultur som kommer dit är de invandrare som lärt sig svenska, anammat kulturen och gjort karriär.
  • ohyeahitsme
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 19:11:48 följande:
    Fast i kartläggningen som gjordes av SD's väljare valet 2006 (som beställs för intern användning) visade det sig att den generelle SD väljaren är en lågutbildad man, yngre sådan, på landsorten.
    Jag kan länka till resultatet av den kartläggningen om du vill.

Min erfarenhet (just det, min erfarenhet, innan någon misstolkar det som något annat) är att de som är mest emot SD och andra liknande partier, är de som bor i invadrartäta områden, har invandrare i familjen eller på annat sätt står invandrare närmre eller lika nära, som svenskar, medan de som gillar SD's invandringspolitik, är de som mest rör sig kring svenskar, i svenska områden.

Finns säkert andra med andra erfarenheter. Men detta är min.
    Det finns ju också undersökningar som visar att främlingsfientlighet generellt är ett större problem på små orter än i storstäder.
    Nja, det är ju i städer som blivit konfliktzoner som SD har starkast stöd. I Malmö röstade exempelvis mer än var tionde väljare på SD, där är det mångkulturella våldet mycket påtagligt. Läser man på polisen.se och deras rapporter så ser man hur ofta folk blir misshandlade, rånade och våldtagna i de centrala delarna av staden. Bilar brinner ofta och gängen tar sig ibland även utanför Rosengård och tänder på, även om det oftast brinner just där.

Till stor del beror det på att Malmö inte är en lika segregerad stad, man har mixat bebyggelsen. Rosengård är ändå en ganska centralt belägen stadsdel och då blir problemen mer uppenbara.

Stockholm är extremt segregerat. Svenskar i Bromma ser inte de problem som finns två mil åt sydost i Botkyrka på andra sidan Ekerö. Därför är Stockholm en stad där motståndet mot Sverigedemokraterna är så mycket mer massivt.

Göteborg är något slags mellanting mellan Malmö och Stockholm. Mer segregerat än Malmö, men en mindre stad med mycket påtaglig gängkriminalitet som påverkar människors vardag (bilbomber t.ex).

I Botkyrka sitter inte Sverigedemokraterna i kommunfullmäktige, men man vara bara tiotalet röster ifrån mandat senast. Då ska man komma ihåg att det inte ens fanns valsedlar för Sverigedemokraterna eftersom de aldrig ställde upp i kommunalvalet. Det är anmärkningsvärt.

I små städer blir problemen mycket mer tydliga. I små städer är det svårare att bygga in segregation. Brinner bilar på parkeringen 200 meter bort så ser man det, men det gör man inte om problemen finns två mil bort. Segregationen har hittills varit det effektivaste vapnet mot att hålla Sverigedemokraterna och liknande partier utanför riksdagen.

I andra kommuner tog Sverigedemokraterna mandat utan att ställa upp i valet, vilket är en anledning till vissa tomma stolar. En annan anledning är hot och en tredje att man har oerfarna politiker som inte väntat sig så mycket ideellt arbete.
  • ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-21 20:05:19 följande:

Nej, det brinner inte mest på Rosengård, inte ens statistiskt.

Jodå, det gör det allt. Ett helt parkeringshus brann tidigare i sommar. Så den guben kan du försöka lura i någon annan!

Cool

Jag har mycket bra koll på siffrorna, så ska du ljuga så får du försöka med någon annan. Hoppas du inte tar illa upp...
  • ohyeahitsme
    Fuskmamma skrev 2010-08-21 20:45:20 följande:
    SD om homosexuella.

expo.se/2007/48_2020.html
    Har du ingen bättre källa? Expo är ganska duktiga på att fabricera uppgifter och bedriver illegal underrättelseverksamhet i klass med Informationsbyrån på 60-talet. Jag ger inte mycket för vad de skriver.
  • ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-21 20:19:45 följande:
    Jag är intresserad av att veta hur du använder EN brand i somras som bevis för att det brinner mer på/i Rosengård.

Jag tar inte illa upp och jag ljuger inte.

Bränderna i garage är ett problem i hela Sverige. Många är omoderna och saknar ett bra brandvarningssystem (ja, de uppfyller lagkraven men de är enligt dagens mått mätt ganska lågt ställda tycker jag) och de saknar oftast helt släckningssystem.

Det är också ett problem att räddningsstjänst syd bildats (man måste känna området man arbetar i och byggnaderna annars blir det problem och man måste känna sina arbetskamrater)
    En brand?

Några exempel:

2010-06-07 01:36, Brand, Malmö
    Bilbrand Gånglåtsvägen. Brandorsak okänd.
    Organisation
    Polismyndigheten i Skåne

2010-06-16 02:08, Brand, Malmö
    Bilbrand på Rosengård. En bil brann på Ramels väg.

Organisation
    Polismyndigheten i Skåne

2010-07-11 22:34, Brand, Malmö
    Bilbrand Ligustergatan. Brandorsak okänd.

Organisation
    Polismyndigheten i Skåne

2010-07-18 00:07, Skadegörelse, Malmö
    Bilbrand, Rolfsgatan
    Larm om en bilbrand på Rolfsgatan. Bilen uppges vara totalt utbränd. oklart hur branden startat, men det finns uppgifter till SOS Alarm om att en okänd person ska ha hällt bensin över bilen och sedan tänt eld.

Organisation
    Polismyndigheten i Skåne

2010-07-18 00:21, Brand, Malmö
    Bilbrand
    Någon har hällt bensin över en parkerad bil bakom Folkets hus på Rolfsgatan och tänt på. Bilen helt övertänd.

Organisation
    Polismyndigheten i Skåne

2010-07-20 00:03, Brand, Malmö
    Bilbrand, Rosengård.
    Larm inkommer om brand i en stillastående personbil på Ramels väg. Inga personer uppges ha kommit till skada.

Organisation
    Polismyndigheten i Skåne

2010-07-22 01:57, Brand, Malmö
    Bilbrand, Hårds väg
    Larm om bilbrand på Hårds väg. Ytterligare en bil brandskadad.

Organisation
    Polismyndigheten i Skåne
  • ohyeahitsme
    engstrom2007 skrev 2010-08-21 21:02:10 följande:
    www.sverigedemokraterna.de/ Snälla bara läs, det kanske kan få er som tänkt rösta att tänka om. Om inte så har ni lite att prata om.
    Haha, den sidan är rolig. Sponsrad av Bonnier och Schibsted dessutom. En piratpartist står bakom sidan som är missnöjd över att de tappar väljare till SD.
  • ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 21:06:47 följande:
    Finns mycket som bara är valsnack.. och däför skulle jag aldrig gå på vad SD lovar, just för att mycket är riktat mot frågor jag tycker är en självklarhet. 
    Oj, mycket som är valsnack? Och det gäller inte andra partier? Förvånad

Vad är det för frågor som du anser är en självklarhet då?
  • ohyeahitsme
    Jossan90 skrev 2010-08-21 21:00:34 följande:
    som jag uppfattade det så är dem emot homosexuella?
    Men Jossan, snälla, Expo hittar ju på. Hela syftet med Expo är att misskreditera Sverigedemokraterna...
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!