• Posh

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Vanilj L skrev 2010-08-22 17:14:11 följande:
    Nej och sen kanske dom får bukt med förtryckta kvinnor i slöja, som någon där uttalade sig om.
    Seriöst?

Nej hörni, den här tråden skulle troligtvis få självaste SvärjeDämokraternas ledande pojkar själva att skämmas.

Ni vill ha en tråd där ni missnöjesväljare kan vältra er i invandrarfrågan? Fine, jag räknar med att se tråden dö ut inom 5 min.
    Ni har ju INGENTING att säga varandra förutom "åh håhåhå, dom dära jävla invandrarna, dEM ba snyltar och snyltar".

Snyft liksom.
  • Posh
    Vanilj L skrev 2010-08-22 17:23:25 följande:
    Ja det var just det jag menade. Men kvinnorna säger att dom väljer själva att dom vill ha slöja.
    Så du tror att alla.. ehum... x antal miljarder muslimska kvinnor ljuger för att vissa inte vill ha nån slöja?

Skrattande
  • Posh
    Vanilj L skrev 2010-08-22 17:25:40 följande:
    Va?
    Ja precis. Va.

Nu var det inte enbart riktat till dig heller.
  • Posh
    LjubaviMoja skrev 2010-08-22 17:29:46 följande:
    Och vad ska man göra me dessa kvinnor som blir tvingade att bära slöja? Tycker iaf att de är viktigare att d efår sin frihet än några som valt själva eftersom de inte dör om de inte får bära slöja, medans dessa kvinnor som blir tvingade till det har mycket mer problem än bara slöja i hemmet.

Tycker absolut att slöja ska förbjudas.
    Och exakt vad har SD med detta att göra?
  • Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-08-22 17:34:42 följande:
    Och du är här du med. haha
    Jag är här ja. Eller vad var det du försökte säga?

Allvarligt nu, du vill bli lämnad i fred här så ni kan sitta och sjunga campingsånger och hoppas invandringen upphör.
    Men kan inte ni ta och diskutera SD och deras politik då? Det har hittills inte skett i denna tråd.
  • Posh
    LjubaviMoja skrev 2010-08-22 17:37:35 följande:
    Hm..först säger ni att SD är rasse parti och nu tycker ni inte det kan ni inte bestämma er? Sen måste jag fråga var jag har skrivit att jag ska rösta på SD?
    Tråden riktar sig till SD väljare.....

Att SD hyser representanter som innehar sköna rasistiska och rent misogyna åsikter betyder inte att de är ett "rasseparti".

Ett "riktigt" rasseparti skulle i jämförelse vara ett som öppet vill förbjuda t ex slöja. Det finns en del såna vet du.
  • Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-08-22 17:39:24 följande:
    klart det har skett.. hela tiden typ... massor av inlägg.. bara att leta dej tillbaka
    Nej det skulle jag inte vilja påstå att det har.

Vore det ingen här som inte delade era oinsatta åsikter hade ni ingen diskussion.
    LjubaviMoja skrev 2010-08-22 17:39:12 följande:
    Ja jag tycker att det är viktigare att ta bort slöja helt så att de som blir tvingade till det kan få lite ro.
    Mycket konkret och verklighetsförankrat förslag.
  • Posh
    LjubaviMoja skrev 2010-08-22 17:44:39 följande:
    Tycker att detta säger rätt mycket om vad du tycker om folk som röstar på SD.
    Vad är problemet med det?

Det är ett faktum att många av de självutnämnda SD väljare inte är bekanta med politiken. Vi har ju även den där undersökningen från 2006 som är mycket målande.
    Ska bli intressant att se årets undersökning...
  • Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-08-22 17:47:50 följande:
    Ja men dom kan vi ju inte göra så mycket åt eller hur?

Och det finns säkert en del frågor i ditt parti som du inte håller med om.
    Säkert.

Man kan dock alltid göra något åt vilka man röstar på. Tycker man att främlingsfientliga, rent rasistiska representanter inte är en big deal kan man ju alltid rösta på SD.

Som kvinna skulle jag förstås aldrig göra det.
  • Posh
    Ahmed Wehbe skrev 2010-08-22 17:51:57 följande:

Peace!

SD tar faktiskt upp rätt så intressanta punkter. Håller med om vissa saker. Förstår dock inte vad som menas med "svenskhet" och svensk kultur...det mesta av svensk kultur kommer från andra kulturer och religion typ kristendomen. Det är inget fel på det, men man borde gå framåt och inte hålla sig fast vid traditioner.

Kan någon göra en stor fet lista på allt negativt som SD försöker driva fram? Mycket möjligt att jag röstar på dem!

Jag är inte emot immigration, men jag tycker inte dagens system är det rätta heller.

Vad är SD's åsikt om "vem räknas som svensk"?

Det där får du nog inte svar på härinne. Kunskapsnivån är ankelhög här.

Och. Peace.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!