Ammi84 skrev 2010-08-20 23:22:20 följande:
Ja, jag se det som krönkning då jag ALDRIG ens antytt att jag skulle ha problem hemma utan hon tog för givet att kommer en muslimsk tjej inte till skolan så har hon blivit bortgift. Det kunde finnas femtioelva andra anledningar till rf jag inte dök upp, men hon drog endast denna!
Jag säger att det är typiskt muslimskt då det är den uppväxten jag och de andra tjejerna i min släkt haft. HU rdina vänner blivit behandlade handlar enligt mig mer om deras manliga släktingars förhållningssätt till kvinnor och inte hur islam ser på kvinnan. Det finns ju svenska män (SD-anhängare bland annat) som anser att kvinna ska stanna hemma och föda barn och uppfostra dessa. Eller är dessa män kanske smygmuslimer...?
Hur ska jag kunna veta varför inet andra muslimska tjejer i slöja går ut...ta och fråga dem istället för att dra egna slutsatser. Jag talar bara om vad jag som muslimskt tjej har upplevt, i samhället och i min familj.
Det där med brotten...som sagt och skrivet flera ggr tidigare. Invandrare döms och anklagas i större grad än "svenskar", spciellt invandrar ungdomar av det manliga könet. Att begå brott har INGENTING med etnicitet att göra för då skulle ju i princip ALLA utanför Sveariket vara kriminella! Alternativt...du har större chans att bli kriminell på din semsterresa till Thailand då du under den perioden kommer vara invandrare i ett annat land...
Jag har redan berättat hur mina upplevelser ser ut och mitt svar blir således att jag tror att muslimska tjejer (med slöja) aldrig syns ute på kvällar pga att de inte får/ det anses olämpligt/ de drar skm över familjen om de "ränner" ute.
Att jag frågar dig vad du tror beror på att du menar på att din typ av uppväxt är vanlig bland muslimska tjejer, är det så borde de väl synas ute? Jag är bara ute efter en logisk förklaring, jag tror inte att du sitter inne med hemliga svar för att du råkar vara muslim...