Inlägg från: Vanilj L |Visa alla inlägg
  • Vanilj L

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

MirandaSthlm skrev 2010-08-22 18:50:14 följande:
    men hur vad...?

ingen aning om mvad det är heller men tror inte det är att jaga folk i t-banan iaf.
    Därför förstår jag inte att man kan rösta på ett parti man inte vet så mycket om.
  • Vanilj L
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-22 20:16:09 följande:
    Spontan ska i modern idrottspolitisk diskurs inte förstås som en plötsligt påkommen lust att kicka boll med någon; spontanidrott innebär helt enkelt att någon typ av fysisk aktivitet, enskilt eller i grupp, och inte sällan i form av bollsport, utförs utanför den organiserade idrotten. Det finns tecken på att den sortens idrottsutövning har minskat, medan andra undersökningar visar att nio av tio ungdomar spontanidrottar någon gång under ett år.

Spontanidrott har fått stor uppmärksamhet på senare år, möjligen som ett uttryck för just den romantisering och idealisering som nämns ovan. I stora städer och i små kommuner avsätts medel ur strama budgetar för skapandet av spontanidrottsplatser, och forskningspengar satsas på att utreda spontanidrotten och hur så kallade näridrottsplatser påverkar det spontana idrottandet. Å andra sidan finns det motverkande krafter; i augusti 2006 bildades landets första – och hittills enda – spontanidrottsförening, när Avesta X-treme Förening efter tre år utan medlemmar ombildades till Avesta Spontanidrottsförening. Denna oxymoron består tydligen än så länge enbart av skateboardåkare, tolv till antalet, men ställer genom sin blotta existens frågan om spontanitet på sin spets.

Förekomsten och omfattningen av spontanidrott i betydelsen fysiska aktiviteter som uppstår och utövas utanför den organiserade föreningsidrottens ramar är naturligtvis av stort sociologiskt intresse, men inte minst viktigt är att studera innehållet i spontanidrotten. Med tanke på att den organiserade idrottsrörelsen på sina breda axlar tagit på sig ett omfattande ansvar för ungdomars sociala utveckling när det gäller till exempel missbruk, jämställdhet och mobbning blir det av största intresse att studera sociala relationer och beteenden inom en idrottskontext där inga ledare eller tränare övervakar det som händer på plan. Just denna sorts studie har Cecilia Dovborn och Mats Trondman genomfört, i form av en etnografisk fallstudie med genusproblematiserande inriktning. Resultatet torde stämma spontanitetsromantikerna till eftertanke. 2006.
    Jobbigt att skriva av hela stycket.
  • Vanilj L
    TheCoopers skrev 2010-08-22 20:46:01 följande:
    Det vore fint om Sverige fylldes med blåsippor och etniska svenskar som åt fisk och spelade fiol . Alla var ständigt glada och inget våld förekom . Fängelser behövdes längre inte för inga brott begicks , inga aborter och inga sådana homosexuella - de hade omvänts med hjälp av den starka kyrkan . Vackert vore det om alla bara var svenskar .
    Lika barn leka bäst .

*Drömmer *
    Skrattande
  • Vanilj L

Nu 21:15 är de debatt mellan Gudrun och SD. Gå och titta på det. Det kan löna sig.

• Vanilj L
    LjubaviMoja skrev 2010-08-22 21:06:15 följande:
    Ja för dig kanske som inte visste så mycket om SD och helt plötsligt har du börjat hacka på SDare tragiskt verkligen.
    Kan du säga exakt var jag och när jag har hackat på SD?
  • Vanilj L
    LjubaviMoja skrev 2010-08-22 22:21:58 följande:
    Du påstår dig inte veta vad SD står för men i själva verket verkar du göra det nästan alla inlägg tyder på det.
    Lite vet jag men inte allt. Tex att de är emot homosexuella har jag fått bekräftat idag. Att det är emot invandrare har jag vetat länge.
  • Vanilj L
    LjubaviMoja skrev 2010-08-22 22:27:03 följande:
    Men håll truten då om du inte kan backa upp dina påståenden.
    Men hur ska begränsning av invandrare gå till då? Har SD något förslag på det?
  • Vanilj L

Självklart ska brottslingar straffas svenskar som invandrare, men istället för att sätta invandrare i fängelse kan man ju utvisa dem så att de kan få sitt straff i det land de kommer ifrån.

• Vanilj L
    LjubaviMoja skrev 2010-08-22 22:44:21 följande:
    Hm..och de enda jag får upp är att fler och fler bi-homosexuella stödjer SD.
    Ja det kan jag inte förstå i sådanafall. Men det kanske är dom som inte vill ha barn eller gifta sig.
  • Vanilj L
    Jossan90 skrev 2010-08-22 22:55:22 följande:
    gissa en gång! Stoppa det, de får inte komma in i landet.
    Men nu säger du ju själv då att SD vill stoppa invandringen.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!