Inlägg från: MirandaSthlm |Visa alla inlägg
  • MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-06 17:01:43 följande:

"Den nationalistiska principen bygger på idén om nationalstaten, att statens territoriella gränser ska

överensstämma med de befolkningsmässiga gränserna. I sin ideala form är alltså ett sådant

samhälle befolkningsmässigt homogent. De rådande omständigheterna i Sverige och i omvärlden

omöjliggör att principen praktiseras till fullo. I många fall är nationerna vidare än statens

territorium; så även för Sveriges del. Det lever ett betydande antal svenskar utanför Sveriges

gränser, dock främst i vårt eget närområde. Dessutom lever här sedan lång tid tillbaka ickesvenska

befolkningsgrupper, som till exempel samerna."

....När kränkningar av "den nationalistiska principen skett, återstår enl SD två saker:

"När så ändå har skett finns det två möjliga lösningar: a) återvandring och b) assimilering - det vill

säga att de, som invandrat, tar till sig majoritetskulturen och på sikt uppgår i nationen."

Från principprogramet.
    hittar inte det på SDs hemsida. sorry
    Gillar du inte mina åsikter? Jobbigt för dej då.
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-06 17:03:31 följande:
    VEM har sagt att det är hemskt att vara svensk?
    Vem MirandaSthlm?

Ja det är ju det jag med undrar.. är det så hemsk att vara svensk?
  • MirandaSthlm
    Sverigedemokraterna
    Sverigedemokraternas valfilm mest sedda film på Youtube

2010-08-28 09:19

Mindre än ett dygn efter att Sverigedemokraternas valfilm presenterats har den seglat upp som Youtubes mest sedda film under dygnet, vilket är den främsta av totalt 19 olika utmärkelser den fått på Youtube för sin popularitet.

Utöver Youtube har filmen fått en mycket stor spridning även genom Sverigedemokraternas hemsida samt genom andra medier som lagt upp filmen i egna mediaspelare. Totalt har Sverigedemokraternas valfilm nu, på mindre än ett dygn, setts över 100 000 gånger och kommenterats tusentals gånger.

Trots filmens popularitet, och trots att nu flertalet sakkunniga jurister och ledarskribenter bedömt att filmen inte på något sätt bryter mot lagen, så vidhåller TV4, ännu utan att ha kunnat motivera sin bedömning i sak, att filmen är olaglig.

Produktionsansvarige Erik Almqvist kommenterar:

- Självklart är det oerhört glädjande att se vilka framgångar filmen har rönt redan 9 dagar innan TV-premiär. Däremot är det så klart trist att uppmärksamheten kommer av att landets största kanal försöker censurera oss.

- Filmen har hållit juridisk prövning och därmed kan TV4 förvänta sig att få betala skadestånd om man inte sänder filmen. Dessutom har vi nu börjat skissa på en alternativ reklamfilm som kommer väcka minst lika stort intresse som den första, men samtidigt omöjliggöra juridiska bortförklaringar.

Se filmen här:
    ">

• MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-06 17:05:45 följande:
    Du kan ju inte ställa en fråga ang ett påstående som ingen har gjort.

Varför är det så äckligt med korv egentligen?
    Jag sa inte att det var ett påstående. skärp dej nu.
    Jag ställde bara en enkel fråga. thats it.
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-06 17:09:59 följande:
    Eftersom ingen någonstans någon gång påstått att det är hemskt att vara svensk så är frågan helt irrelevant.
    är den väl inte. är den svår att svara på så säg det istället.
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-06 17:12:07 följande:
    Och du förstår inte varför så många har sett filmen?
    Vi tog upp den i dag på universitetet, där en ledande forskare ratade den totalt.
    Folk ser den och skrattar.

Jag hoppas att de visar den överallt. SD i ett nötskal liksom.
    ja men vad han tycker är irrelevant för mej. min åsikt är ju den jag går efter.
  • MirandaSthlm
    2underbara skrev 2010-09-06 17:19:48 följande:
    Hej alla

Kommer rösta på SD även om jag inte vet allt om dem (vilket man förutsätts ska göra och dessutom hålla med ALLT även om vilken annan som helst som röstar på annat inte har full koll heller på allt alla har sagt och inte håller med allt utan bara en del, men VIKTIGA frågor;-D)

Någon som vet vad de egentligen sagt om abortlagen?
    jag går efter det som står på deras hemsida och står det inte där så uttalar jag mej inte om skitsnack från nåns polare, nåns lärare, nån på youtube osv.

men du kan ju säga till om du hittar det iaf. Solig
  • MirandaSthlm
    2underbara skrev 2010-09-06 18:10:55 följande:
    Jappjapp

Ja det finns många som har hört att någon sagt att en tycker att de hörde någon säga en gång att det fanns en möjlighet att det kanske kunde vara på ett sätt.
    Eller var det på ett annat?  
    jodå det har sagts så säker 20 ggr. vart dom läser det vet jag ej.
  • MirandaSthlm
    Jossan90 skrev 2010-09-06 22:23:27 följande:
    sara: Hur ställer ni er i frågor som rör abort?
    Jimmie Åkesson: Vi tycker att aborttalen är oroväckande höga. Konkret tror jag att en debatt kring den frågan är det effektivaste sättet att hålla nere aborttalen.
    Ja det föds väl för lite barn helt enkelt, enligt Jimmie.
  • MirandaSthlm
    Jossan90 skrev 2010-09-06 22:27:30 följande:
    Ja precis. Vi svenskar föder oftast inte så många barn.
    Nä precis,  vi får se till att ha mer sex då. hehehe  Drömmer
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!