Inlägg från: MirandaSthlm |Visa alla inlägg
  • MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Nathalie009 skrev 2010-09-05 19:05:01 följande:
    ja men jag har sagt mitt. Jag gillar alla SD punkter ( bortsett från värnplikt) Jag tycker dom tar upp frågor som inget annat parti vågar ta upp. Dom ser ju det för vad det faktiskt är. VIsst deras valkampanj kanske e hemsk, men det är fortfarande fakta. det är så det ligget till. Pengarna räcker inte till allt så är det.
    Love you Hjärta
    Gillar du inte mina åsikter? Jobbigt för dej då.
  • MirandaSthlm
    Sverigedemokraterna
    Omfattande valsabotage redan efter 2 dagars förtidsröstning.

2010-09-03 13:22

Sverigedemokraterna har efter lanseringen av sin e-post adress [email protected], redan efter 2 dagars förtidsröstning fått in rapporter om 34 allvarliga valsabotage riktat mot Sverigedemokraterna.

De 34 allvarligaste sabotagen innehåller fall där valförrättare vägrat lägga fram SD:s valsedlar, där Sverigedemokraternas valsedlar helt saknas i vallokalen trots att de partinamnsmarkerade blanka valsedlarna skall finnas i samtliga lokaler. Ytterligare finns det flera fall där samtliga valsedlar stulits.

Förutom de 34 allvarligaste fallen finns ytterligare ett hundratal rapporter där andra partiers valsedlar lagts framför Sverigedemokraternas, fall där socialdemokraternas valsedlar blandats med Sverigedemokraternas valsedlar eller där Sverigedemokraternas valsedlar placerats i ett eget ställ vid sidan av övriga valsedlar, vilket i sig riskerar avslöja valhemligheten.

Sverigedemokraternas pressekretariat har efter kontakt med valmyndigheten under fredagen fått information om att valmyndigheten nu vidtar åtgärder. Samtliga kommuner skall nu ytterligare informeras om vikten av att valet sköts på ett demokratiskt och riktigt sätt. Ett flertal kommuner och enskilda valförrättare har redan kontaktats av valmyndigheten efter avslöjat valsabotage.

Sverigedemokraternas partisekreterare Björn Söder kommenterar:

"Det här är inget nytt fenomen men det är allvarligt eftersom tillgång på valsedlar är avgörande för väljarnas möjlighet att rösta på Sverigedemokraterna. Vi förutsätter att valmyndigheten och de lokala valnämnderna tar det här problemet på allvar."

Demokrati in my ass... Skrikandes

• MirandaSthlm
    Wittra skrev 2010-09-05 21:10:31 följande:
    Varför gå in en tråd och gnälla?! Du har ju redan bestämt dig....förresten är det speciellt konstruktivt att kalla folk idioter...är det vad du kallar kritik?
    Jag förstår inte heller vitsen
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-09-05 21:22:55 följande:
    Menar du inte - demokrati? My ass. Eller har du demokrati i rumpan? ;)

Skämt åsido, vad har demokrati med sabotage att göra? Det vore väl snarare odemokratiskt om människor inte kunde röra sig fritt i samhället, på gott och ont.
    Och vad är egentligen källan till detta? Vad Björn Söder säger har jag lärt mig att ta med en rejäl nypa salt.

Tycker det hela låter som ännu en "buhu stackars oss Sverigedemokrater, vi får inte vara meeeed" och så poff har det skapats en massa snack.
    Otroligt billig PR.
    oj e du språkpolis nu?

ska inte alla få rösta på det dom vill? o du står för jämnlikhet annars. shame on you! men antar att andra är så rädda för SD så dom skiter på sig om dom kommer in.
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-09-05 21:31:54 följande:
    Nej. Jag är språkfascist.

Jag tror för övrigt du får läsa mitt inlägg igen, det har inte gått ändå fram ser jag.
    Oj då.

Nej jag orkar inte läsa ditt inlägg fler ggr. det var värdelöst första gången.. så det räcker bra såhär..
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-05 21:38:38 följande:
    Om man röstat tidigare vet man att man ej behöver partiets specifika röstsedel.
    Det finns därför inget sabotage, utan den vanliga offermentaliteten.
    den ska finnas på plats som alla andra partiers. så e det.
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-09-05 21:38:43 följande:
    Jobbigt när skitsnacket du slängde in blev kritiserat? Ja det kan jag förstå

Jag älskar källan på påståendet förresten.
    inte ett dugg.
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-05 21:46:06 följande:
    Du hade ju fått dina i brevlådan?
    Vill du rösta på ett parti vars valsedlar ej finns på plats, går det bra att rösta på detta parti ändå. Så det är inget sabotage.
    jaha och? alla andra partiers valsedlar ligger ju där så rätt ska vara rätt va.
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-05 21:57:47 följande:
    Och vilken var källan på att SD's inte gjorde det?

Det är FORTFARANDE inget SABOTAGE som du påstod.
    redan efter 2 dagars förtidsröstning fått in rapporter om 34 allvarliga valsabotage riktat mot Sverigedemokraterna.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!