Anova skrev 2010-08-20 19:02:24 följande:
Jag uppfattade inte ironin.. Det är många sverigedemokrater som föredrar protektionism före globalisering.
Det är diskussioner som är grunden i all politik, tycker jag, tänk vad tråkigt om alla tyckte samma..
Själv är jag ju insnöad ekonom och ser saker och ting som kanske inte en lärare gör.. och jag ser inte saker och ting som läraren ser.. Så diskussion det behövs verkligen.. Sen behöver man ju inte vara överens
Se mitt senaste inlägg, jag citerade fel svar av dig... Jag var inte ironisk när det gällde att jag tycker att vi borde täppa till gränserna en del och se vad som finns innanför dem innan vi tar in fler personer. I skolan förekommer det att en elev som inte talar någon svenska får sätta sig i en bänk, utan tolk eller hemspråkslärare som översätter, och vara med som en i klassen och lära sig efter hand. Detta barn förstår ju inte ett dyft, hur ska man då kunna lära sig något? Nej jag vidhåller att vi måste titta inåt innan vi tittar utåt och att de pengar som skulle ha satsats på kommande flyktingar istället läggs på vettiga platser där de hjälper de som redan är här. Skolan är ett exempel på detta, utbilda lärare som i sin tur har rätt redskap för att utbilda andraspråkselever.