Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Nathalie009 skrev 2010-09-05 19:01:01 följande:
    hahahah :D jag är inte främlingsfientlig men det finns en gräns, jag vill ha en värdig pension tack! Det är fortfarande en penga fråga. det handlar om P E N G A R.

DET FINNS INTE JOBB så det räcker men endå så ska d in fleeer.. Det håller inte.
    SD är det helt klart svagaste parti rent ekonomiskt.
    Du förenklar komplicerade samhällsprocesser, som bl a innebär att fler människor gör fler jobb.
    Sedan får ni ju bestämma er, om de lever på soc och inte vill bidra till samhället eller snor era jobb.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-09-05 19:02:51 följande:
    AFA luktade sig hit tillslut Glad

Ja, så kan man ju nästan tolka det i.o.m man inte bryr sig något vidare.
    Ok så du har inget svar alltså?
    Det är mer en personlig tolkningsfråga från din sida?

Fortsätt kalla oss AFA du, så länge jag inte hänger med folk som tycker att fd NSF's idéer låter som en bra idé är det lugnt.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Nathalie009 skrev 2010-09-05 19:05:01 följande:
    ja men jag har sagt mitt. Jag gillar alla SD punkter ( bortsett från värnplikt) Jag tycker dom tar upp frågor som inget annat parti vågar ta upp. Dom ser ju det för vad det faktiskt är. VIsst deras valkampanj kanske e hemsk, men det är fortfarande fakta. det är så det ligget till. Pengarna räcker inte till allt så är det.
    Att t ex avskaffa modersmålsundervisningen är ju en urusel idé, eftersom precis all forskning visar att personen klarar av svenska språket och svenska studierna BÄTTRE om han/hon samtidigt stimulerar modersmålet.

En urusel idé är också att lägga sig i vem och vilka som får bilda familj och ingå äktenskap.
    En annan urusel idé är stärka kyrkans roll i ett redan sekulariserat samhälle, gå ur EU, isolera Sverige, som faktiskt inte klarar sig utan omvärlden, göra inskränklingar på religionsfriheten (som är en mänsklig rättighet) osv.

Det är därför folk reagerar serru.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Nej nu ska ni få utbyta era politiska åsikter i fred.
    TS hade ju en önskan om det och ändå sitter hon och väntar på oss när vi inte är här, istället för att diskutera politik?

Och "hejja Jimmie" är inte en politisk diskussion.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-09-05 19:17:18 följande:
    det får väl visa sig angående ekonomin.
    http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2120148/anders-borg-sd-i-riksdagen-hotar-sveriges-ekonomi

- De verkar ha både dubbel- och trippelräknat sina besparingar på invandringen, säger Borg till TT
    "- Det är omfattande förslag, med väldigt liten finansiering. Om den finansieringen smälter ihop blir det ett stort budgethål, säger Borg.
    Han hävdar att SD är ett parti som präglas av populism och ansvarslöshet i ekonomiska frågor. Kommer partiet in i riksdagen kan det skapa ekonomisk oro, enligt Borg.
    - Det innebär en mycket allvarlig ekonomisk risk för Sverige. Då kan vi få en politisk kris ovanpå en ekonomisk kris, säger han och jämför med tidigare ekonomiska kriser på 80- och 90-talet då först Vänsterpartiet och sedan Ny demokrati bidrog till att skapa ett oklart politiskt läge.
    Det försvårar för en regering att möta kriser lika bra som annars, enligt Borg."

Säga vad man vill om SD, men de ÄR ett svagt parti rent ekonomiskt och utrikespolitiskt. Allt vi INTE behöver just nu.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-09-05 20:00:33 följande:
    Oj oj, vad jag har svarat och skrivit. Saken är bara den att om jag svarar tusen ggr till så räcker inte det, jag får svara tusen ggr till efter det.

Återigen, billigt WrongGirl. Läs här, övertygad om att alla etablerade partier skulle få hicka när man kollar upp historik:

www.sdkuriren.se/skrifter/socialdemokraternas...
    Och du menar att min källa var partisk?
    Jag skiter fullständigt i S.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Om man röstat tidigare vet man att man ej behöver partiets specifika röstsedel.
    Det finns därför inget sabotage, utan den vanliga offermentaliteten.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Wittra skrev 2010-09-05 20:44:40 följande:

O alla som röstar på moderaterna är giriga rikemans idioter som snyter sig i tusenlappar. Alla som röstar på Vänsterpartiet är  ilskna kommunister som lever i kollektiv. Miljöpartister är tokiga trädkramare som odlar potatis hemma i vardagsrummet. ..och så vidare och så vidare.....

- fördomar , dessa fördomar...

Fördomar eller baserat på den senaste kartläggningen?
    Vi har slagit samman resultat från fem riksrepresentativa undersökningar för att erhålla högre träffsäkerhet när det gäller sammansättningen av framför allt små partiers väljare. Många är förstås nyfikna på vilka väljargrupper som valde att rösta på sverigedemokraterna i 2006 års val.

Kartläggningen visar bland mycket annat att sd-väljarna skiljer sig dramatiskt från övriga partiers väljare när det gäller politiskt förtroende, intresse, kunskap och utbildning. Det politiska förtroendet är mycket lågt. Endast 11 procent av sd-väljarna uppger att de har mycket eller ganska stort förtroende för politiker (jämfört med 46 procent bland samtliga väljare). Andelen politiskt intresserade är lägre (45 procent) än snittet i valmanskåren (55 procent). Graden av anhängarskap är också lägre än för alla andra partiväljare: endast tio procent av sverigedemokraternas väljare uppger att de betraktar sig som anhängare av partiet (snittet är 31 procent). Den genomsnittliga politiska kunskapsnivån bland sd-väljarna mätt med ett kunskapsindex med 16 kunskapsfrågor är nästan en standardavvikelseenhet lägre än befolkningssnittet (5,7 poäng jämfört med 7,3 poäng). Och endast nio procent av sverigedemokraternas väljare har examen från en högskoleutbildning (befolkningssnittet i vår jämförelse är 22 procent).

Mer i punktform:
    Sextiotre procent av sd-väljarna klassificerar sig som arbetare vilket avviker kraftigt från valmanskåren (+25 pe). Andelen LO-anslutna är bland sd-väljarna lika hög (41 procent; +17 pe) som bland socialdemokraternas väljare. Andelen sd-väljare som befinner sig i arbetsmarknadsutbildningar, AMS-jobb eller är arbetslösa totalt sett högre än i valmanskåren som helhet (9 procent; +4 pe). Överrepresenterade utbildningsinriktningar är hotell/restaurang/service (7 procent, +5 pe), teknik/industri/transport (27 procent; +5 pe). Inriktningarna naturvetenskap/matematik/data och pedagogik är klart ovanligare bland sverigedemokraternas väljare än i valmanskåren (-5 respektive -6 pe). Sverigedemokraternas väljare har en klar landsbygdsprofil. Tre av sju sd-väljare uppger att de vuxit upp på landsbygden (+6 pe).
    Finns att läsa i "Regeringsskifte. Väljarna och valet 2006" Ser fram emot ny statistik efter detta val.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-09-05 21:42:54 följande:
    den ska finnas på plats som alla andra partiers. så e det.
    Du hade ju fått dina i brevlådan?
    Vill du rösta på ett parti vars valsedlar ej finns på plats, går det bra att rösta på detta parti ändå. Så det är inget sabotage.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-09-05 21:49:16 följande:
    jaha och? alla andra partiers valsedlar ligger ju där så rätt ska vara rätt va.
    Och vilken var källan på att SD's inte gjorde det?

Det är FORTFARANDE inget SABOTAGE som du påstod.
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!