Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Hoppfull mamma skrev 2010-08-26 22:52:27 följande:
    Hmmm nublir jag förbryllad igen... Menar du enligt SD nu förmodar jag? Homosexuella får ingå äktenskap men inte skaffa barn enligt SD. Vart i deras partiprogram uttrycker dom att muslimer inte får utöva sin religon som beskrivet i FN's deklaration?
    Nej, SD är emot homoäktenskap.

Enl religionsfriheten har du rätt att bygga moskéer och offentligt utöva din religion.
    SD vill stoppa "islamiseringen" och inte bygga fler moskéer.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Ni skriver att man inte kan hålla med om allt.
    Nej, givetvis inte.

MEN, vissa frågor är viktigare än andra, eller hur?
    Att rösta på ett parti som medvetet diskriminerar, bestämmer vilka som får gifta sig, skaffa barn, och VAR de helst ska adoptera ifrån, ja det är saker som inkräktar på människans rättigheter och inte något jag skulle skriva under på alls.
    Det är relatit radikala saker att rösta för tycker jag.

Små frågor som...ökat studiebidrag med 0,4%, förbud mot bildäcksgungor, rökforbud på balkongen...osv, sådana frågor kan man lätt strunta i.
    Men sådana stora, enorma frågor som de vi tagit upp, går ju inte att ignorera.

Hoppfullmamma, var ogillar du med M's invandringspolitik? Du sa att du röstat på dem tidigare.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-26 23:05:20 följande:
    Har jag sagt det? Kopiera gärna in det inlägget för jag tycks ha glömt det i så fall....
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-26 22:58:19 följande:
    Nej, SD är emot homoäktenskap.

Enl religionsfriheten har du rätt att bygga moskéer och offentligt utöva din religion.
    SD vill stoppa "islamiseringen" och inte bygga fler moskéer.
    Vart står det att dom är emot homoäktenskap, något jag har missat. Inte för att det gör någon skillnad för vart jag lägger min röst. SD vill inte bygga fler moskeér det vet jag men behöver man en moské för att utöva sin religon? Det här med att offentligt utöva din religon vad menas med det? Vill man ligga i stadsparken och be eller? inns det någon som stoppar en undrar jag då?

"2. Frihet att utöva en religion eller övertygelse Alla har frihet att ensam eller i gemenskap med andra, offentligt eller enskilt, utöva sin religion eller trosuppfattning. Rätten att utöva får under vissa omständigheter begränsas. Rätten att utöva är mångfacetterad och inkluderar rättigheter för både individer och kollektiv som tillsammans utövar sin religion eller tro.

Enligt forskning från Pew Forum bor 70% av världens befolkning i länder där staten eller grupper i samhället kraftigt begränsar medborgarnas religionsfrihet.[LÄNK.] Följande rättigheter lyfts fram internationellt : - att fira gudstjänst eller samlas i anslutning till en religion eller övertygelse och att bygga, etablera och underhålla lokaler för det ändamålet

- att etablera religiösa och humanitära institutioner samt välgörenhetsinstitutioner

- att tillverka, införskaffa och använda föremål och material som är nödvändiga för ritualer och sedvänjor, inklusive att följa en viss diet

- att skriva, ge ut och sprida relevanta publikationer,

- att lära ut en religion/livsåskådning i lokaler lämpliga för ändamålet samt att etablera teologiska seminarier eller skolor

- att söka och ta emot frivilliga finansiella och andra bidrag

- att utbilda, utnämna, rösta fram eller genom successionsordning välja lämpliga ledare, präster och lärare,

- att observera och fira religiösa högtider och vilodagar,

- att kommunicera med individer och samfund i religiösa frågor på nationell och internationell nivå,

- att uppvisa religiösa symboler inklusive att bära religiös klädsel.

Dessa rättigheter nämns i följande texter: UN Declaration on the elimination of all forms of intolerance and discrimination based on religion or belief, Article 6 (1981 Deklarationen), samt UN Human Rights Committee General Comment 22 samt OSSE Vienna Declaration 1989 par 16"

Att de är emot homoäktenskap är ju allmänt känt. Hittar det inte på deras nya hemsida, men har citerat från deras gamla i en annan tråd.
    Testa att googla (annars gör jag det i morgon, för trött nu)
    Ovan citerar jag en del som innefattar religionsfriheten och hoppas det blir lite tydligare varför jag anser att SD motarbetar den.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-26 23:02:49 följande:
    .. och så var det dags att prata om invandrare IGEN.

Konstigt att det dras upp hela tiden.
    Inte så konstigt alls, hela SD's politik kretsar runt invandringsfrågan.
    Ni vill ju kunna diskutera den utan att bli kallade rasister och sedan passar det inte när den tas upp?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-26 23:13:53 följande:
    Kopierade detta från en annan tråd:

"En bekant till mig ringde upp en ganska högt uppsatt politiker inom Alliansen och hade en lång och givande diskussion om bl a integrationspolitiken. Denna politiker (vars namn jag håller tyst om) sa att kollegorna mycket väl känner till alla problem med den misslyckade integrationen men att de inte vågade göra vad som krävdes. Dels var de rädda för medias rasist-drev, dels var de rädda för det direkta våldet från bl a AFA och dels var de rädda för en explosion av upplopp, bränder och vandalisering. (FPs språkkrav ledde till mordhot mot enskilda politiker!)

Alla sju riksdagspartier har målat in sig i ett hörn när det gäller dess frågor och problemen bara växer från dag till dag""
    Ah, Joppis eller hur?

Kommer säkert från en tillförlitlig källa. Eller?
    Varför köper ni allt?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-26 23:14:24 följande:
    Jag ska kolla upp det nice girl. Börjar också bli för trött så jag tackar för ikväll och säger på återseende. Nya friska tag imorgon!
    http://www.qx.se/12329/sd-driver-antihomopolitik-anda-far-de-stod

http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-storsatsar-pa-kyrkovalet-1.916580
    "Några av de krav
    som SD framför är att Svenska kyrkan ska inneha en särställning och inte jämställas med andra samfund och religioner. Kyrkan ska tydligt arbeta för att försvara och stärka moralens, äktenskapets och den traditionella kärnfamiljens ställning i samhället och homoäktenskap ska inte tillåtas."

osv.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    LjubaviMoja skrev 2010-08-26 23:16:57 följande:
    Men snälla nån du och många andra har ett antal ggr bett om att få prata om annat än invandring och när man försöker göra det så passar det sig inte, hur ska du ha det?
    Va?
    Jag har aldrig sagt något liknande.
    Det var inte mig det inte passade.
    Ni får prata om vad ni vill. Invandrare, moskéer, katter, kex, charterresor, kyrkan, you name it.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-09-05 18:51:41 följande:
    Jo, du ska skämmas för att du blir kallad svennehora. Du ska skämmas för att du vill ha en bättre skola, sjukvård och rättsväsende. Du ska också skämmas för att du vill att pensionärerna ska få det bättre. Hemska Nathalie.
    För alla andra partier vill införa svennehora som tilltalsnamn, försämra skolan, sjukvården och försämra allt för pensionärerna?

Ni skulle ju få har er tråd ifred om ni inte satt och presenterade osanningar som sanning.

SD politiker sitter däremot och säger att "negrer är genetiskt benägna att våldta barn".
    Visa mig en svensk politiker som vill motsatsen av det du just tog upp.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Nathalie009 skrev 2010-09-05 18:55:38 följande:
    BTW vet jag blera invandrare som ska rösta på¨SD. Men dom är ju inte rasister då inte.. orättvist
    Jo, invandrare som röstar på SD är främlingsfientliga.
    Varför skulle de inte vara det?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Nathalie009 skrev 2010-09-05 18:58:23 följande:
    dina ord har ingen betydelse för oss vi vet redan vad SD står för tack o hej leverpastej
    Jag tilltalade inte dig.
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!