Inlägg från: MirandaSthlm |Visa alla inlägg
  • MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Posh skrev 2010-08-21 23:13:05 följande:
    Ta det lugnt.
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 23:11:16 följande:
    japp. jag vet vad det betyder men du accepterar ej mina svar.
    Nej dina svar är motsägelsefulla. Du är FÖR assimilering MEN bryr dig inte om att invandrarna utövar sin kultur.
    Hur får du det att gå ihop?
    dom utövar ju sin kultur hela tiden-. men vi behäver inte bekosta det då vi inte har råd numer.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 23:16:46 följande:
    Varför kostar deras kultur oss?
    ja det undrar jag med!!!!!!!!!!!
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-08-21 23:17:25 följande:
    Du förstår verkligen inte va?

Vi kör ordboken.  
    www.ne.se/assimilation/1127917?i_h_word=assim...

Och vi bryter ner det.

Du är FÖR detta men samtidigt bryr du dig inte om att folk firar eid. Det har inget, jag upprepar inget, att göra med BUDGET!
    men nsälla.. säg nån som gett upp hela sin härkomst i sverige? men dom kan nog anpassa sig mer än dom gör ...speciellt när det gäller lagar och regler.
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 23:18:55 följande:
    Hur vet du då att det kostar?
    Lär ju kosta en hel del men jag är säker på att du snart letar fram exakta siffror för jag orkar inte.
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-08-21 23:20:53 följande:
    Ja det här var ju som att tala med en betongvägg.
    ja vad trodde du? att vi skulle hålla handen och sjunga kumbaya my lord?
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 23:23:44 följande:
    Du påstår att deras kultur kostar oss, vi har inte råd säger du.

Men du vet inte om det kostar, eller vad det kostar, men det lär ju göra det tycker du men du orkar inte leta siffror?
    och du påstår att det inte kostar oss med invandring och deras kultur? specialmat i skolorna mm?
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-08-21 23:26:11 följande:
    Nej. Jag trodde att du visste vad orden betyder som du använder dig utav av.

Jag hade fel.
    assimilering är inte lika med hjärntvätt för mej...men visst vore det ju bra om alla tex firade samma högtider. mycket trevligare så
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 23:26:33 följande:
    Du sa att kultur kostar.
    japp.. tom teater på östermalm för rika damer och herrar måsyte ju få bidrag. det säger ju allt.
  • MirandaSthlm
    Breathless skrev 2010-08-21 23:29:24 följande:
    Vilka "oss"? Infödda svenska medborgare eller vi invandrare som som arbetar och betalar skatt, räknas vi in i dessa "oss", för i så fall har jag problem med att tvingas betala för specialkost till svenska veganer och vegetarianer.
    alla som betaölar skatt givetvis. ja och jag har oxå problem med det. alla kan inte få sin vilja igenom.
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 23:30:52 följande:
    Va?

Du har ju inte ens svarat på ursprungsfrågan.
    Det är alltså invadrares kulturs fel att rika damer o herrar måste se på bidragsgrundad teater på östermalm?
    hahahahahha nej dom rika får finansiera sin teater själva och samma med invandrarnas kultur.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!