Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
Problemet med politik rent allmänt och vad beträffar riksdagsval i synnerhet är väl det att det inte finns något partis som uppfyller allas åsikter. Dvs det finns inget parti som ex har 150 frågor i sitt partiprogram som till 100% representerar exakt mina åsikter.
Och då blir ju resultatet att man personligen lyfter kanske de 3, 5 eller 10 viktigaste frågorna och kollar vilket parti som backar upp just dessa frågor. Eller kanske tom EN ENDA FRÅGA som är aktuell just nu.
Jag har själv röstat på (sd) de två senaste riksdagsvalen och det har enbart berott på deras invandringspolitik. Och just i år spelade naturligtvis även deras krav på sänkt drivmedelspris på 10 kronor in.
Hur det nu går med invandringen har vi naturligtvis ingen aning om? Vad beträffar alla skjutningar och mord belyses på den här sidan jag hittade men vad beträffar drivmedelspriset misstänker jag att vi gått på en blåsning.
Läs och begrunda på politisk realist.
Men kommer den nya regeringen att fixa alla problem under de kommande fyra åren? Nja, jag är inte nämnvärt positiv.