Inlägg från: Tomtefar |Visa alla inlägg
  • Tomtefar

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Posh skrev 2010-09-21 13:30:06 följande:
    Har du förstått vad en demokrati är ännu?
    Jag har läst de senaste sidorna och även jag kanske bara gästspelar i detta forumet så tackar jag Svenska folket som vågat öppna ögonen för samhällsproblemen och för att demokratin segrade i Söndags.

Och att du mobbar andra för att de vågat visa sitt mod genom visa detta gör dig i mina ögon lika äcklig som en rasist.

Själv har jag gått 4 års avslutad högskoleutbildning, var ligger DIN intellektuella nivå?
  • Tomtefar
    Posh skrev 2010-09-21 14:10:42 följande:
    Majoriteten röstade emot SD.
    Det är ett fakta.

Läste du det där om sak och person? Det som egentligen ska diskuteras här är SD´s politik

Givetvis finns det utbildade människor som också röstar på SD, men de är inte i majoritet av SD´s väljare.
    3 saker jag vill påpeka med ditt inlägg

1. Majoriteten röstatde INTE EMOT SD, valet var inte för eller emot SD. de såg andra samhällsfrågor som var viktigare att ta upp än till exempel invandringspolitiken. Det betyder inte på något sätt att många av de som röstat på andra partier inte alls delar några av de samhällsfrågor SD vill ta upp i riksdagen.

2. Skall det diskuteras SDs politik? Trodde det du gjorde var påhopp och personangrepp mot folk som röstat på SD för jag har inte läst något annat än att du kallat dem för rasister och nazister. Tyvärr känner en stor del folk att det behövs ett parti som SD för att skapa någon slags förändring. Är det värdigt att nyanlända skall placeras i barakker för att det inte finns bostäder eller jobb åt dem så de kan försörja sig själva?

3. Vad kallar du majoriteten av de som röstat på andra missnöjespartier till exempel kommunisterna?..eller ursäkta, Vänsterpartiet? Vart ligger deras bakgrund?Ingen som nämner hur många människor och oliktänkande Stalin "gjorde sig av med" men det är ingen livlig debatt varje val DEM väljs in i riksdagen.
    Enligt ditt eget tidigare inlägg behövde man tydligen ha högre utbildning än högstadiet för att få rösträtt, Vad kallar du när fullständigt outbildade människor i Svenska språket eller som knappt varit i skolan får rösta i något så viktigt som Sveriges framtid och hur det skall styras?
  • Tomtefar
    Posh skrev 2010-09-21 15:02:27 följande:
    Åh kul!

1) Om man hävdar att "svenska folket röstat för SD" och hänvisar till de 5,7 procenten då är det givetvis rimligt att vända på steken och se det från andra sidan. 94% röstade inte på SD, ergo emot SD.

2) Jag är inte trådens topic. Har du problem med något inlägg jag skrivit tycker jag att du ska anmäla det. Jag har verkligen inte kallat någon individ i diskussionen nazist eller rasist utan jag har påtalat att partiet är rasistiskt. Notera skillnaden. Om de som deltar i tråden är något av ovanstående är inte heller topic.

3) Jag har redan utvecklat, i denna tråd eller nån av de tusen andra, vad jag anser vara skillnaden mellan vänsterns kopplingar till kommunism och SD´s koppling till nazism.
    Nej, detta är på inget sätt kul. Rätt ut sagt tragiskt att Svenska folket och Svenska politiker valt att blunda för den invandringspolitik som förts i Sverige. De behövde väckas upp från sin naiva hållning att allt är frid och fröjd ute i Svenska samhället. Att över 300.000 människor valt att höja sin röst att någonting bör hända nu gör mig stolt. Frågan är till er som valt att rösta på andra partier/politiker. Kommer dem göra någonting åt detta eller föra"business as usual" och fortsätta sitta med skygglapparna? Då kanske inte SD behövs nästa val, men väljer de att fortsätta blunda kan jag lova att det blir fler som röstar SD nästa val. Så alla ni som är så "rädda" och "äcklade" för att folk röstat på SD, gå till era egna politiker och fråga om de tänker agera eller fortsätta blunda.
  • Tomtefar
    Posh skrev 2010-09-21 16:11:07 följande:
    Ja det är inte invandrings- och integrationspolitiken som roade mig om du trodde det.

Orkade ej läsa resten av ditt inlägg ska jag kanske tillägga.
    Klart du inte orkade läsa, du hade ju inget bra svar att komma med.
    Have a nice day!
  • Tomtefar
    TheCoopers skrev 2010-09-21 17:53:53 följande:
    Här har vi Sveriges framtid ! Que viva Suecia !

" target="_blank">

Ja, ett tack till personer som han.

Detta klippet är inte Sveriges framtid
    Detta är DAGENS MALMÖ och blir snart framtidens Sverige om inget händer.

alla ni SD hatare...öppna ögonen!
  • Tomtefar

"Tjugo politiker tar plats i riksdagen och har – när detta skrivs – skapat ordning i det demokratiska systemet. Ansvariga för triumfen är några hundratusen väljare som fantiserar om en framtid i ett Sverige som är möjlig.

Sverigedemokraterna är realister som återspeglar verkligheten även när de talar på det sättet. Dom bevarar Sverige och Svenska värderingar – men dom har inte nått fram till alla medborgare vad egentligen innebär att vara svensk. På riktigt.

Att vara svensk är att betrakta mångfald som en möjlighet och trångsynhet som ett hot.

Att vara svensk är att vara öppen mot omvärlden. Det är därför vi älskar att resa till både nära och fjärran länder, öppnar våra kök för nya influenser, tar lärdom av nya intryck och berikar våra själar och hjärtan.

Svenskhet är inte att man lever på den sociala välfärden i en värld där miljarder människor har fasansfulla levnadsvillkor. Svenskhet är att vara tacksam för denna sin vinstlott i livet.

Riktiga svenskar gillar både vanligt folk och ovanligt folk.

Äkta svenskhet är generositet mot de Svenskar som behöver stöd, solidaritet med de som kämpar för en bättre tillvaro och lojalitet med tanken på en värld där alla människor är lika mycket värda.

Att vara svensk är att vara vidsynt och förstå att vissa människor ibland snubblar och faller och gör dumma saker och därför behöver hjälp att komma på fötter igen – inte att bestraffas.

Svenskhet är att acceptera samtliga världsreligioner men i Sverige acceptera Svenska levnadsvillkor och inte maskera sig med konstiga huvudbonader som dom håller på med.

Att vara svensk är att inse att globaliseringen är ohejdbar och att vårt lilla land klarar inte ta emot fler kriminella utlänningar och arbetslösa som hjälper till att utnyttja en välfärd som knappt räcker längre än en mandatperiod.

Äkta svenskhet handlar om Sverige i världen och världen i Sverige.

Att vara svensk är att bejaka Sveriges rikedom att våga njuta av sin egen kultur utan att skämmas för den utan att bli kallad rasist.

Riktiga svenskar står och hurrar för att man tillslut infört demokrati in i riksdagen."

FIXED!
  • Tomtefar
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-21 20:24:02 följande:
    Du håller inte med om hans definition av svensk?

SD's är vad...?
    "Den som av sig själv och omgivningen anses svensk"?
    Det var du som klistrade in en vägg av text, och hans definition av att vara Svensk skiljer sig från min uppfattning att vara Svensk. Ja. Hans text behövde förbättras och framförallt återspegla de sanningar och den verklighet som många trångsynta journalister inte vågar skriva om idag.

När Sverige tagit hand om och integrerat flertalet av de invandrare vi idag redan har kan vi öppna landets gränser igen och kunna erbjuda människor och nyanlända ett jobb och framförallt en värdig bostad. Inte placera dem i barraker eller i ghetton där flera familjer trängs i en liten lägenhet först dåkan rikets gränser öppnas igen. Tills dess så är det tyvärr fullt och vi måste ta hand om de människor vi redan har.

Sad but true
  • Tomtefar
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-21 20:59:33 följande:
    Men det är ju inte direkt det SD's politik handlar om.
    SD vill ha ett homogent Sverige, att säga att de vill stoppa invandringen för att folk ska slippa sitta i ghetton och ruttna låter ju bättre, men så står det ej i principprogrammet. Varken det nuvarande eller det från 05.
    Jag har fullt förtroende för att Jimmy Åkesson och Sverigedemokraterna kommer ta ansvar och med bästa intentioner kommer leda Sverige till ett bättre samhälle för alla som vistas i detta landet.
  • Tomtefar
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-21 21:19:12 följande:
    Jaha.

"The harder they come..." osv.
    ....the bigger they get? eller vad menar du? Om du hade hoppats på något annat inlägg av mig kan jag svara att jag inte har mer tid idag att debattera på detta forumet, men det är tråkigt att bli påhoppad med ord som rasist och nazistsympatisör för att ha utnyttjat sin demokratiska rättighet att vilja uppnå en förändring i samhället. De redan etablerade partierna har misslyckats, nu får SD kanske chansen att skapa en förbättring av den totalt misslyckade invandrings och integrationspolitiken vi har haft som skapat många problem vi har i samhället idag.
    Tack för mig och detta forumet för idag.
  • Tomtefar
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-21 21:37:40 följande:
    ...the harder they fall.

In a free society, there comes a time when the truth -- however hard it may be to hear, however impolitic it may seem to say -- must be told.

AL GORE
  • Tomtefar
    SandraLindholm skrev 2010-09-21 23:44:27 följande:
    Fast du, det där säger inte mkt alls. Tänk på att det "bara" var ca 300 000 tusen som röstade på SD.

Tänk om vi gjorde en lista på alla dem som gjort fel som är med i S eller M eller något av de andra partierna??
    Tror inte hela FLs diskussionsforum hade räckt till... =P

Litet random då jag debattera med en annan hycklande naiv okunnig med förutfattade meningar.

Mona Sahlin
    http://www.familjeliv.se/Forum-5-65/m29379898.html

Detta är den som leder Sossarna...LOL
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!