Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Trevlig eftermiddag skrev 2010-08-21 17:23:10 följande:
    Sen måste man väl ta hand om folket som redan finns här vare sig de är invandrare är infödingar.

Se på Finland, ingen ratar dem väl mer av oss bara för att de inte tar in fler  
    Finland har dock ett enormt problem med kvinnomisshandel . Konstigt eftersom de inte har så många invandrare ..vem ska man skylla på då?

Finland är ett mansdominerat samhälle. I Finland äger 87 % av kvinnomorden i landet rum inom hemmets väggar. Man beräknar att 200 000 barn i landet lever i familjer där kvinnomisshandel förekommer.

Där har man också gjort försök att beräkna vad kvinnomisshandeln kostar i reda pengar.En studie från 1998 visar att mäns misshandel av kvinnor i Finland uppgick till inte mindre än 42,5 miljoner euro i dåtidens penningvärde.
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 17:49:01 följande:
    Så urbota dumt så jag spyr.
    Dumt ? Att de slår kvinnor .

Verkligen .

Det är ju sant . Tror du mig inte finns det MÅNGA studier att kolla på .
  • TheCoopers
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 17:48:09 följande:
    Och vad är motsvarande siffror för Sverige? En jämförelse blir ju aldrig relevant om man inte har något att jämföra med...
    Google is the magic word
  • TheCoopers

De flesta kvinnomisshandelstillfällen sker inom hemmets väggar, se statistik. I Sverige polisanmäls c.a 20.000 fall av kvinnomisshandel, varav c.a 2.000 leder till fällande domar.

Motsvarande siffra för Finland är 90000 per år .

• TheCoopers
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 17:53:01 följande:
    och det gör inte svenskar eller folk från andra länder då? zzzzzzzz
    Jo men alla invandrare bidrar ju till våldtäkter och slår kvinnor eller hur var det nu ?

I Finland där invandringen inte alls är så utbredd är det 90000 fall av misshandel per år som anmäls ...
  • TheCoopers
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 17:57:43 följande:
    ja dom slår också sina kvinnor och våldtar. det gör män världen över. visste du inte det?
    Ja så låter det nu . Det är det jag sagt hela tiden . Men i dessa trådar vill man ju ofta lägga hela det ansvaret på invandrarna i Sverige .

och det är ju oroväckande att det är mer än 3ggr fler kvinnor i Finland än i Sverige som misshandlas ..  kanske vi borde stänga gränsen mot Finland . Hit vill jag inte att de kommer ..
  • TheCoopers
    Mysgosmys skrev 2010-08-21 18:06:05 följande:
    Det kan säkert vara lika många som misshandlas i Sverige, bara det att det är väldigt få som anmäler.
    Säkert .. men det är fortfarande lika många i Finland där de har väldigt få utom europeiska invandrare . Så där faller ju det argumentet platt - att utomeurpeiska invandare är mer våldsbenägna .

Sen har vi ju skolskjutningarna i Finland ... våldtäkter ... alkohol konsumtionen ... osv .. ska jag dra slutsatsen att Finnarna är jävligt våldsbenägna ? Eller är det missvisande mot deras kultur ?
  • TheCoopers
    Posh skrev 2010-08-21 18:07:09 följande:
    Jag tyckte den här tråden var mest underhållande på ett jag-har-en-lat-lördag kinda way, men nu börjar det ju t o m trilla in lite hederlig fakta här vilket gör den nästan värd att besöka igen.

Jag är inte så förvånad att dina inlägg bemöts med det sedvanliga motståndet i form av "suck vad jobbigt, och orka bry dig".
    Det är nämligen så det brukar låta.

Nej jag vill inte heller ha våldsmän i mitt land, därför kommer jag inte att rösta på SD.

Eller Sverigedemokraterna som de faktiskt heter
    Jag är van . Jag huserar ( mot bättre vetande ) i dessa trådar titt som tätt .
    Lite underhållning
    Jag vet ju att jag pratar för döva öron men jag är för envis för att vara tyst .
  • TheCoopers
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 18:11:26 följande:
    ja men det måste man göra till små barn för annars fattar dom ju inte.
    Inte med mina barn - de förstår även om man håller en hyfsat normal diskussionsnivå .

Hursomhelst läs igenom dina egna inlägg så kanske du förstår vad jag menar . Det är lite tonåring över dina åsikter och du skriver lika imponerande .
  • TheCoopers
    Lycky me skrev 2010-08-22 09:19:53 följande:
    Jag skäms för att vara svensk, när jag inser att det finns så många PUCKADE människor som ska rösta på Sverige demokraterna. Fy fan, låt mig gissa, ni är inte direkt högutbildade, utan snarare helt utan akademiska meriter. Sverige är mångkulturellt och om ni inte gillar detta så kan NI emigrera till finland eller något. Hur kan man rättfärdiga att man röstar på detta parit. Man måste vara helt utan empati för andra människor och utan minsta uns av inteligens. Fy fan vilka människor det finns och stackars era barn, lider för dom för de kommer väl troligen växa upp med lika skeva åsikter som er. Ucsh!
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!