Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Ökänd skrev 2010-09-18 23:45:04 följande:
    Och det är dessa människor du ger din röst? Uppenbarligen kommer konsten att inte vara källkritiska för 5 öre därifrån också:

"Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson skrev den 13 september ett brev till riksdagspartierna för att uppmärksamma "våldet från extremvänstern". Brevet föranleddes av attacken på SD-kandidaten.

I brevet kallar Åkesson det misstänkta överfallet för "ett av de värsta politiska dåd vårt land sett i modern tid"

1 person gör inte ett helt parti.
    Brevis esse laboro, obscurus fio
  • Mandi74

Har varit och röstat jag oxå, trots att jag egetligen är moderat så hamande i år min riksdagsröst på sd.
    Tycker vi behöver ha in dom i riksdagen för att röra om och påverka lite, de lär ju inte ta moderaternas plats ändå som styrande parti.

• Mandi74

Mona Sahlin går ju även om och vill ha de som förtidsröstat till att ändra sina röster, lite desperat eller..

Men när det gäller valsedlarna så finns det inte så många att välja på, så om man tar lite tid på sig och läser ordentligt så kan man inte göra fel. Varför stressa sig igenom något så viktigt..

• Mandi74
    Sixxty skrev 2010-09-19 14:47:08 följande:
    Nej, det finns inga läs- eller skrivkrav för att få rösta . Du är medveten om att det finns en hel del synskadade i vårt samhälle också?
    Det finns hjälp att få i vallokalen.
  • Mandi74
    Ökänd skrev 2010-09-20 17:30:36 följande:

Trevligt...
    Vet du hur länge sen det där är och hur mycket som har hänt sen dess inom sd?
  • Mandi74

Sverige ska vara ett demokratiskt lands sägs det, men det är bara så länge alla tycker och tänker som normen. Går man utanför den så ska man ha skit och kallas en massa konstiga saker.. är det demokrati att inte alla få tycka och tänka som dom vill utan att ta skit för det?

Igår stod partiledare och kallade SD, Jimmy Åkesson och väljarna för rasister, i ett demokratiskt land.. undra vilka det är som är pinsama egentligen.

• Mandi74
    Ökänd skrev 2010-09-20 21:45:14 följande:
    Ja det vet jag, och det är inte tillräcklig länge för att det skall verka trovärdigt. Inte i mina ögon i alla fall.
    Det är väl ungefär lika länge sen Mona Sahlin satt i skiten..
  • Mandi74
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-20 21:54:03 följande:
    Du menar att demokrati betyder att SD får säga vad de vill, utan att bli ifrågasatta eller kritiserade?

Nu blir jag nyfiken på din definition av demokrati, kan du berätta vad demokrati betyder för dig?

Det finns ingen lag eller mänsklig rättighet, som säger att man är skyddad emot att få skit när man uttrycker sina åsikter.

När, var och hur, har någon sagt att SD inte får tycka vad de vill?
    Om du inte vet vad demokrati betyder så föreslår jag att du googlar.

Med tanke på att många inte vill ha dom i riksdagen, många vill inte att dom ska finnas allt tom, så anser jag att folk tydligt visar att SD inte får tycka eller i alla fall säga öppet vad de vill, tycker och tänker. Det enda folk vill är att stoppa dom och tysta dom. Är det demokrati enligt dig?
  • Mandi74
    TheCoopers skrev 2010-09-20 21:54:21 följande:
    Men det är förbannat demokratiskt att ta ifrån invandrare och homosexuella deras mänskliga rättigheter ?

Demokrati ligger i att ni får tycka vad ni vill och det vackra är att vi får tycka att det ni säger är en massa skit - det är det som är demokrati . Man måste inte hålla med och man får skrika högt om man anser att någon behandlar dig illa .
    Vem ska ta ifrån dom deras rättigheter? SD? I så fall så måste jag be dig läsa igen om vad sd står för och vad dom vill.
  • Mandi74
    TheCoopers skrev 2010-09-20 21:54:21 följande:
    Men det är förbannat demokratiskt att ta ifrån invandrare och homosexuella deras mänskliga rättigheter ?

Demokrati ligger i att ni får tycka vad ni vill och det vackra är att vi får tycka att det ni säger är en massa skit - det är det som är demokrati . Man måste inte hålla med och man får skrika högt om man anser att någon behandlar dig illa .
    Måste bara fråga oxå.. på vilket sätt behandlar SD dig illa?
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!