Inlägg från: SunnyBunny |Visa alla inlägg
  • SunnyBunny

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Även jag kommer rösta på SD. Men är så oerhört trött på och försvara mig och vad jag tror på så jag kommer antaligen inte stanna länge i den här tråden. Synd att vissa människor inte kan låta bli och komma och ifrågasätta andras värderingar och det man tror på, trots att de flesta skyller oss SD anhängare och vara just dem personerna! Jag tror inte på allt som SD står för, men vem gör det? I alla partier finns rötägg, och frågor som inte alls stämmer med en själv!

• SunnyBunny
    V 77 skrev 2010-08-21 00:10:18 följande:
    Kan jag få ett exempel på någon del ur deras politik som du tycker är bra?
    Jag håller med om att vi måste minska invandringen, vi ska ta hand om dem vi har idag, och ge en chans att mer männsikor ska få arbete och tak över huvudet. Läste nyligen att sverige ska börja/börjat med arbetsinvandring och det känns helt galet! Hur många är inte arbetslösa i vårat land redan???

Jag vill att det svenska arvet ska finnas kvar och inte suddas ut. Tycker det är skrämmande när barnen i vissa skolor inte ens får ha sin avslutningar i svenska kyrkan utan måste gå till neutral plats och inte sjunga vissa sånger för då är de rasister. Jag står mot ett förbud mot huvudbonad, speciellt ute i arbetet, och även att vissa ska ha "ledig" tid under vissa perioder och går ifrån arbetet och be tex.

Om man kommer hit och gör brott ska straffet vara utvisning direkt. Tror dem även står för att man ska lägga ut pedofiler på offentliga listor som man kan läsa! Orkar inte fortsätta just nu, men det är en del av sakerna jag själv står för. Sorry om det är lite rörigt, är lite trött just nu;)
  • SunnyBunny
    Fru U skrev 2010-08-21 00:33:20 följande:
    En stor anledning till arbetskraftsinvandringen är att det råder akut brist på kompetent arbetskraft. Vi har helt enkelt inte tid att vänta tills vi utbildat folk i landet.

Kyrkan är en religiös lokal och bör behandlas därefter. .
    Nu är jag inte insatt i det här med arbetskraftinvandringen riktigt än. Men som jag har fattat är det mest inom städyrkena de hamnar? Har hört lite omkring mig då jag jobbar inom det. Många invandrare får förtur genom arbetsförmedlingen och många andra får stå över trots att de stått i kö i flera år. Vilka yrken menar du som råder brist på?
  • SunnyBunny
    Fru U skrev 2010-08-21 00:42:40 följande:
    Många tar lågstatusjobb som inga andra vill ha (dock är det oftast inte en riktad arbetsmarknadsinvandring, alltså planerad och sponsrad av stat/kommun)

Vi lider av akut läkarbrist, vi har brist inom rätt många olika kategorier inom byggbranschen, vi har brist på tandläkare och tandhygenister.

Sen är ju utbildade svenskar inte så förtjusta i att flytta till (o)bygden i norrland
    Varför är det i så fall så många svenska högutbildade, bland annat läkare som faktiskt söker jobb som städare? Har sett det själv. Och även pratat med många läkare då jag jobbar "inom" sjukvården och även dem har svårt och hitta fasta jobb? De flesta jobbar som frilansare för att få ihop sin vardag. Konstigt..
  • SunnyBunny
    Nellee skrev 2010-08-21 00:47:39 följande:
    Jag måste fråga, ni som röstar på SD. Tycker eller anser ni att jag ska lämna Sverige? Mamma är spansk, pappa från Serbien. Jag har bott här sen jag var ca 8 år, jag har en utbildning och jag jobbar. Mina föräldrar arbetar. 
    Nej
  • SunnyBunny
    Fru U skrev 2010-08-21 00:52:59 följande:
    Om en läkare med svensk utbildning inte har jobb inom yrket så ifrågsätter jag om de ens vill arbeta som läkare.

Ja, det har blivit konstiga arbetsvilkor, bland annat pga personalbrist.

Men jag är intresserad av att veta din källa till att många läkare verkligen har svårt att få jobb och söker städjobb istället
    Måste man ha en källa till allt? Man lär sig mera och lyssna och titta sig omkring ute i samhället enligt mig..
  • SunnyBunny
    Fru U skrev 2010-08-21 00:53:45 följande:
    gonatt
    Ja klockan är nästan 1!!!! I kväll är det kräftskiva för mig så det är bäst och hoppa i säng;) God natt:)
  • SunnyBunny
    Fru U skrev 2010-08-21 00:56:57 följande:
    (ett sista inlägg från mig innan jag stänger datorn)

Nej, man måste inte ha källa till allt men om man lägger fram saker som fakta så får man räkna med att bli ifrågasatt och uppmanad att berätta var man hittat informationen (källan).
    Då måste jag bli bättre på och visa att jag faktiskt mena från egna erfarenheter;) Som är det jag själv går efter! Skiter totalt i källor och statestik!
  • SunnyBunny
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 08:29:31 följande:
    Det svenska arvet håller inte på att "suddas ut".

Avslutningar i kyrkan och nationalsången har inget alls med invandring eller invandrare att göra, varför envisas människor med att påstå detta?
    De som ställer sig starkast emot kyrkliga avslutningar i Sverige, är ateister.
    Skolan ska vara religiöst obunden.
    Var du ute på Nationaldagen? Gissa vilka som firade den mest? Det var inte svenskar, som antagligen satt hemma och muttrade över att man inte "FÅR" sjunga nationalsången, medan många invandrare glatt sjöng den på gator och torg.

Hela grejen kring SD känns så bara så fel.
    Ni har fallit för en massa propaganda och SD försöker skrämma upp folk med den hotade islamieringen, överdrivna siffror och folk verkar tro, att bara för att de tjatar om det, så skulle de värna om vårt land mer än någon annan?

Jag väntar fortfarande på att det ska börja pratas SD's politik här inne.
    Jag var med min familj inne i Stockholm hela dagen och fira så nej jag satt inte hemma och sura haha
  • SunnyBunny
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 13:32:26 följande:
    Sabotage mot SDs hemsida:

www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokr...
    hm..kan inte läsa det? jag kommer in på sidan men sen blir jag utkastad direkt! men det förklarar ju varför jag inte kunde komma in på deras sida igår!
  • SunnyBunny
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-21 23:11:46 följande:

">

" target="_blank">

Första delen av tre från Insider som nu mera inte finns kvar på TV3 play. Det är ett rasistiskt inlägg som inte får visas. Jag tycker att det blir ganska intressant runt 5.50 då dessa kriminella skrattar och tycker att straffen i sverige är lekstuga. Hur kan någon tycka att det är OK?
    Ja man blir ju fly förbannad!!! Och jag har hört sån skit själv, och man blir så less..... Sverige är känt i vissa "kretsar" för att ha löjliga straff och lätt och få bidrag.
  • SunnyBunny

Var det bara jag som skämdes igår/natt? Vuxna människor som var som små barn i sandlådan! Dem enda som var sivilicerade var just SD!

• SunnyBunny
    MirandaSthlm skrev 2010-09-20 13:01:12 följande:
    jamen nu kan dom snart inte blunda mer. Solig
    Och sen fortsätter svenska folket sitt trams nu idag på FB? Tydligen ska alla blockas som rösta på SD *suck*
  • SunnyBunny
    LjubaviMoja skrev 2010-09-21 12:27:07 följande:
    Och du kan göra nånting genom att spy galla här eller? Om du verkligen vill göra något ska du jo inte sitta på din röv hemma hela dagarna och snacka om hur hemska SD är här på Fl.
    Precis samma sak jag till mina vänner idag som satt och spydde galla på SD och skulle köra över dem med bil och kidnappa deras barn, GÅ UT OCH GÖR NÅT DÅ! Sitt inte hela dagen på fik eller internet och tjata om samma sak om och om igen! Gå ut och demostrera,dela ut flygblad, ja kidnappa deras barn då det känns bättre *suck* Vi som har röstat på SD kommer inte ångra oss idag, kanske om 4 år om allt går åt helvete, ingen som vet, så tjata funkar inte.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!