• StilaM

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Konstaterar att min fördom om att Sverigedemokrater inte kan stava eller för övrigt uttrycka sig med korrekt svenska stämmer. Förstår att FP inte är något alternativ för er. Tänk om de en dag får igenom sina språkprov som grund för medborgarskap - då blir det tvångsexil för hela bunten!

• StilaM
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 22:38:07 följande:
    Ok  ni som inte gillar SD kan väl vara snälla och ta ut era aggretioner i andra anti-sd-trådar än just denna?

Ska väl inte vara så svårt.

Här är länkar där ni kan härja runt och vara hur anti ni vill:

www.familjeliv.se/Forum-5-65/m53985561.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-65/m52439073.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-65/m53755700.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m54033849.html

Tack!
    Men det är så underhållande att läsa alla falska argument och all pajkastning ni ägnar er åt här. Vi (min sambo och jag) har skrattat till och från i en halvtimme nu. Jag har för övrigt inga aggressioner (ja, det stavas med s. två stycken till och med.) som jag behöver ta ut. Puss!
  • StilaM
    Jossan90 skrev 2010-08-20 22:44:16 följande:
    Klart det är en viktig fråga, sverige har förändras väldigt mycket
    Det tycker nog samerna också. Och jag förutsätter att du är av germanskt ursprung, med svenska rötter från senast 900-talet.
  • StilaM
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 22:45:27 följande:
    JO men läs ni.... det är ju nyttigt.
    Mmmm. Fast min farmor är ryss, min sambo utomeuropé och hälften av mina vänner likaså. Dessutom är jag normalbegåvad och välutbildad och har en normal dos empati. Med andra ord kommer jag aldrig att rösta på SD.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 22:49:09 följande:
    Samerna är inte urbefolkning i södra två fjärdedelarna av Sverige, även om många verkar gå och tro det. Det har inte bott samer i Svealand eller Götaland. Svenskar är ursprungsbefolkningen där de flesta svenskar lever och bor.
    Öh? Inga samer i Svealand? Har du gått i skola?
  • StilaM
    StilaM skrev 2010-08-20 22:51:10 följande:
    Öh? Inga samer i Svealand? Har du gått i skola?
    Du vet att det fortfarande bor samer i Dalarna, va?
  • StilaM
    Jossan90 skrev 2010-08-20 22:53:19 följande:
    Ja, tänk hela rosengård så många lägenheter. Men jag hade aldrig kunnat bosätta mig där nu. Men hade de varit 50/50 så hade de varit en helt annan sak. Så ja de har tagit många lägenhet.
    Det finns massor av tillgängliga hyreslägenheter i både Tensta, Rinkeby och hela Botkyrka. I Fittja är det 98,6 % invandrare. Trots det kan jag fixa kontrakt till dig imorgon om du vill. Shit! Det betyder ju att vi kan ta in många fler... Ring gränspolisen!
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 22:54:24 följande:
    Ja, jag har gått i skola. Och jag har dessutom lärt om och lärt rätt. Samer bodde i det som idag kallas Lappland (därav namnet Lappland), Norrbotten, Västerbotten, Österbotten (Finland) och på Kolahalvön.
    Så de samer som bor i Dalarna är helt enkelt förvirrade? Och de jämtländska samerna med?
  • StilaM
    Jossan90 skrev 2010-08-20 22:58:41 följande:
    jag har också blivit kränkt pga mitt ursprung och jag är svensk! Blivit kallad svenne och har suttit i samma rum med massa indvandrare som har snackat skit om sverige..
    Att de bara vågade. Invandrare som bor i Sverige borde ju gå runt i en konstant halvbugning och mumla "tacktacktacktacksåmycket" när vi nu varit så jävla schyssta och släppt in dem, liksom.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 23:01:12 följande:
    Haha, ja, det bor samer här i Stockholm också och det bor svenskar i Norrland. Inte förvirrade, men vi pratade om ursprungsbefolkning, inte sant? Du påstod att samer är den svenska ursprungsbefolkningen, det är osant. Samer är en av Sveriges två ursprungsbefolkningar, en ursprungsbefolkning som blivit mycket illa behandlad dessutom.

Håll dig till fakta så slipper du ljuga, det är bara pinsamt...
    Samer som bor och alltid har bott i dessa områden. Inte à la jag är same och jobbar inom media i Stockholm, utan jag är same och driver min farfars farfars farfars renbruk eller fiske. Utöver samerna har Sverige ingen ursprungsbefolkning, utan rivaliserande stammar från huvudsakligen germanskt ursprung (men även annat ursprung) som kommit och gått, grundat städer och kulturer. Att tala om EN ursprungsbefolkning som är svensk är lika pinsamt som att tänka på att 4 % av Sveriges befolkning kan tänka sig att rösta på SD. 
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!