Inlägg från: Ennyone |Visa alla inlägg
  • Ennyone

Bebis rädd för andra bebisar, 9.5 månad.

Min dotter är 9.5 månad.
    Hon har alltid varit lite smått tillbaka dragen i större grupper osv.
    Lite smått känslig kanske.

Men nu på senare tiden har det varit extremt.
    Hon gallskriker och försöker klättra upp på mig hela tiden så fort en annan bebis kommer nära henne.
    Det jag blir mest funderar över är nu när jag snart ska sätta in henne på dagis. Hur kommer det gå?
    Då kommer det vara ännu fler barn som springer omkring henne hela tiden inte bara ett.
    Någon som känner igen detta? Hur gjorde ni när det började närma sig dagistider?
    Är det någon fas - kommer det bli bättre? Huh , ja många frågor har man ...

• Svar på tråden Bebis rädd för andra bebisar, 9.5 månad.
  • Ennyone

INGEN bebis som är rädd för andra bebisar ???

• Ennyone
    Lottapotta08 skrev 2010-08-20 17:10:07 följande:
    Min son på 7 månader är rädd för barnskrik och högt barnjoller. Han börjar gråta. Vid vaccinationsspruta nr 2 var det en spädis på BVC som skrek och min son började storgråta och gick inte att trösta så vi fick gå hem utan spruta den gången. Han var otröstlig i en timme...
    Det har blivit något bättre senaste gångerna vid "barnmöten" men är fortfarande jobbigt. När han blir ledsen sätter jag honom framåtvänd i bärselen och går fram till barnet och säger att det inte är farligt och det brukar ge sig och efter ca 10 min är han sitt vanliga jag. Kommer att försöka se till att han träffar barn ofta så att han förhoppningsvis vänjer sig - barnrytmik och öppna förskolan nu till hösten.
    Hoppas det ordnar sig för er!
    Hej! Tack för ditt svar!
    Okej , ja  .. att barn skulle vara rädd för höga ljud osv har jag också hört.
    Men min dotter är rädd nästan direkt när ett annat barn kommer i närheten av henne, alltså petar på henne eller klappar henne på huvudet osv.
    Har försökt träffa andra barn ändå så mycket som möjligt, och hoppades på att det skulle släppa lite .. men det verkar det inte göra :(
    Får väl vänta och se om tiden löser allt ..
  • Ennyone
    Vilmagbg skrev 2010-08-21 22:12:14 följande:
    Jag tror att det är svårt för en liten att "läsa av" ett annat barn och därför blir dom osäkra och rädda.....
    Låter faktiskt som en rätt rimlig förklaring :)
    Tack för ditt svar!
Svar på tråden Bebis rädd för andra bebisar, 9.5 månad.