LindiweSA skrev 2011-10-28 09:33:32 följande:
Qermit, ni gjorde en väldigt fin insats. Ser fram emot följande program och så hoppas jag att de får göra en liten uppföljning snart (och kanske till och med följa med er till SA om några veckor?!!!).
Vi har också en sån där liten Peppadocka som ni har på spjälsängen, vår satt precis likadant på dotterns säng ända tills vi fick bb då vi packade ner den. Jag har försökt att få sätta dit den åt "lillebror" också, men det går inte dottern med på. Det är ju hennes, (och det hjälper inte att vi har två stycken, då är båda hennes...).
Var hade du hört det där om 9 månader och kvinnor? Det stämmer verkligen på mig också, med båda gångerna! Tänker på dig YlvaL som har fått gå över tiden med mer än 9 månader.
Men idag vänder det nog, jag tror att det är ett bra tecken att du sovit gott första tordagsnatten på länge.
Håller tummarna för att det ska börja ringa runt om i Sverige idag. Birgitta sa att hon hade ingenting emot att jobba över ikväll bara det innebär att hon får ringa runt med flera bb idag.
Håller tummarna lite extra för er som har väntat så länge (och en för oss själva också, även om vi bara väntat 11 månader).
Tack! Det där ang 9-månadersgränsen har en nära väninna berättat som gick hos en psykolog inriktad på adoptionsföräldrar. Det stämmer verkligen och jag ville på något sätt lyfta fram det så att folk som inte adopterar kanske fattar vilken mental press det är att gå över tiden med månader eller t om år... Jag blir lite trött på bio-mammor som gnäller över några dagar över tiden även om jag förstår att det fysiskt är väldigt jobbigt. Så´n är jag, lite bitter ibland
.