Inlägg från: LindiweSA |Visa alla inlägg
  • LindiweSA

Sydafrika-tråd!

Intensifierar tumhållningen idag.

Min man är på tjänsteresa och i natt vaknade dottern och grät efter pappa, precis innan hon somnade om sa hon: "jag tycker inte om att pappa är borta, och dom ringer ju aldrig, mamma, tänk om de aldrig ringer och säger att vi har fått en lillebror!" och så snyftade hon till och somnade om.  Det är svårt att vänta småsyskon när man är fyra år. Hon förstår så mycket, men ändå är tidsperspektivet svårt att förstå och ännu svårare blir det ju när vi inte har en aning om vi får åka snart eller om 6-7 månader.

• LindiweSA

Kom igen nu, nu vill jag få höra om massor med bb från SA. Väntar otåligt!

• LindiweSA

Jag skrev ett kort mejl till Birgitta i fredags eftersom hon inte var på kontoret då, så jag hoppas få svar på några frågor om hur läget ser ut nu imorgon.

• LindiweSA
    Qermit skrev 2011-10-24 15:01:26 följande:
    Pust ... men kanske är det för att de laddar att ringa ut många bb i em?!
    Jag hoppas också på det. :)
  • LindiweSA
    Kwela skrev 2011-10-24 18:50:42 följande:
    Vad roligt med "Drömmen om ett barn"!!! Kommer att sitta bänkad!
    Kan inte ni påminna mig någon timme innan det börjar? Jag har missat flera program på sista tiden. Måste hinna få busann i säng innan det börjar.
  • LindiweSA

Hej,
    Birgitta sa att hon ska försöka lägga ut en uppdatering om adoptionsläget snart. Lite kort kan jag berätta att det inte kom något bb förra veckan och att de tre sista bb kom på fredagar (det visste vi väl redan?). En familj kom hem i helgen, (välkomna hem, grattis och hoppas att resan gick bra!) Tre familjer är i SA eller på väg till SA just nu. 15 familjer har väntat ett år eller mer nu och det är 38 ansökningar på plats i SA just nu, 2 ansökningar är på väg ner men sen kommer de inte att starta upp några nya på ett tag, inte förrän det kommit 5 bb eller mer.
    Tror det var allt, håller tummarna för att Birgitta ska få ringa två, tre stycken minst den här veckan.

• LindiweSA
    hjärtelängtan skrev 2011-10-25 15:25:16 följande:
    Tack så mycket! Resan gick otroligt bra och allt är så underbart! Vi är otroligt bortskämda med en skatt som har anknytit, sover så att han måste väckas, äter allt och med god aptit, glad och sprallig... Vi är sååå glada!!
    Vad härligt det låter. Stort grattis igen!
  • LindiweSA

Nu har AC ändrat den förväntade väntetiden i SA till "Cirka ½ år till drygt 1½ år".
    Undrar om en uppdaterad information om adoptionsläget är på gång också.

Svar på tråden Sydafrika-tråd!