Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

Åh, tack LindiweSA! Nu känns det mycket enklare . Och det känns också skönt att inte vara ensam med sina funderingar Längtande SA . Jag menar, snart är vi ju därnere och shoppar...

• Qermit

Eftersom jag försöker tvinga mig själv att tänka positivt fr om ACs senaste uppdatering har jag nu börjat fixa med det där sista. Det som jag skjutit på för att det känns så overkligt att vi någonsin kommer att få BB. Jag har därför en fråga angående gåvor. Hur tänker ni kring detta? Ska ni ge gåvor? Om ja, till vilka? Och vad är "lämpliga" gåvor? Ge mig tips tack!

• Qermit

Åh tack! Det känns mycket lättare när jag vet på en ungefär vad jag kan sikta in mig på. Nu ska här förberedas!

• Qermit
    ViljaDrömma skrev 2011-10-13 19:03:44 följande:
    Åh, sånna skulle jag velat ha! Var de dyra?

Qermit: får jag be dig handla sådana till mig????
    Absolut . Maila inköpslistan så fixar jag rubbet!

Håller med om att det är lite otäckt tyst på bb-fronten. Eller om vi vänder på det, det bådar gott inför morgondagen !

Kram på er!
  • Qermit
    hjärtelängtan skrev 2011-10-13 19:36:42 följande:
    Hej!
    Idag sade Martie att en norsk familj anländer under morgondagen, så hon hade nog blandat ihop det hela. Alla holländare åker i morgon, så det blir lite tyst och tomt vår sista vecka som det verkar!
    Håller tummarna för er!
    KRAM
    Tack för uppdatering! Holländare som åker innebär plats för svenskar... eller hur är det nu igen?!
  • Qermit
    gracel79 skrev 2011-10-13 21:36:17 följande:

Vet ni andra att det kom ett BB förra veckan?!Glad. Det var den familjen som väntat längst. Vet inte när de åker ner. Var en annan tjej här i tråden som fick reda på det av AC.

Åh, så härligt för dem! Äntligen finns det lite "rättvisa" i väntan... Och underbart att höra att det kommer bb.
    ViljaDrömma skrev 2011-10-13 22:07:04 följande:
    Super!!!!

Bra tänkt Q; alltså 8 BB kvar att dynga ut imorrn!!!!
    Eller hur?!
  • Qermit

Japp, det kom ett bb i fredags. Till en familj som skickade i januari 2011. Jag, som just nu är väldigt bitter, börjar bara känna mer och mer vanmakt. Orkar snart inte med det här längre . Känns som att vi aldrig kommer att bli matchade.

Enligt AC skickar de ut bb fram till jul (men då får man åka efter trettondagshelgen när ABBA öppnar igen). Har för mig att ABBA stänger vid Lucia ungefär.

Kram på er!

• Qermit
    Kwela skrev 2011-10-16 23:49:09 följande:
    Äntligen är helgen över så att tummarna åter igen kan hållas!!! Kom nu då lill kusinen
    Hjärta
  • Qermit
    Nystart skrev 2011-10-17 12:12:51 följande:
    Nu har Lindiwe SA skrivit ett sådant bra inlägg om matchning så det är bara att läsa här ovan!  När Abba i slutet av vistelsen berättade varför i just fått vår son och hur de tänkt  - det var då jag grät som mest. Det finns en tanke bakom.

Men jag vill bara understryka att det är INGET FEL på er eller era ansökningar. Inte bara syskonmedgivande utan även lågt medgivande 0-12 kan ju vara en orsak att det drar ut på tiden. (Syskon är väl ganska ovanligt fr SA, eller?) Om Abba ansett att ni inte passar alls hade de redan meddelat det. Och ni kommer få underbara barn som passar just er!

Att det inte finns ngn turordning känns ju surt när man drar "väntelängstkortet". Jag vet inte hur mkt ni vet (jag vet INGET) om de barn /familjer som matchats före er, men det kan ju var äldre barn, barn med SN, eller barn som behöver syskon, prematura (som nästan alltid är över 12 mån när de matchas) eller vad som helst
    Vi har inget lågt åldersönskemål, varken för ett barn eller syskon . Och visst är det så att just VÅRT barn inte blivit matchat med någon annan. Men det är svårt att alltid orka tänka så...
    hellokitty1 skrev 2011-10-17 07:59:57 följande:
    Hej, vill också skicka styrka till alla som väntar. Jag är lite allmänt intresserad av Sydafrika (inte bestämt än) och förstår att matchingen är lite speciell där, på gott och ont eller? Det kan inte vara så många länder som matchar så noga? Hur mycket ska man skriva om sig själv? Undrar också hur mycket det kostar att adoptera från SA och hur lång tid man brukar vara på plats?
    Har du kikat på ACs landinformation? Där står det mesta av det du undrar över. För närvarande skickas inga ansökningar till SA då vi är många som väntar BB sedan ganska lång tid och det kommer färre barn. Men det kanske inte är aktuellt med landval just nu för er?
  • Qermit

Ylva, jag tolkar det definitivt så som Ada gör. Ni är matchade men hänger hos någon domstol. Ni får bb på fredag ! (iallafall om jag får bestämma...) Jag gjorde en liten upptäckt idag. Om det ska hinna komma 6 bb till i år så måste minst ett/vecka komma! Och med facit i hand har det kommit ett varje fredag sedan AC gick ut med prognosen.

Svar på tråden Sydafrika-tråd!