Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

Ada, mina tankar går också till dem! Och jag väntar gärna några fler månader extra om problem av den arten går att undvikas.

Och för er som tänkt kolla tv ikväll ber jag om ursäkt för ett faktafel som jag säger... det var info från mannen som jag bloggade om och han hade missuppfattat regering och centralmyndighet :-S. Efter det har jag alltid ringt AC själv .

• Qermit

Usch och fy vilken trist läsning hos AC idag . Jag sänder mina varmaste tankar till familjerna nere i Pretoria! Och för vår egen skull funderar jag på vad detta kan betyda för framtida barn...

• Qermit
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-11-26 15:52:40 följande:
    Tack för era tankar. Vi känner att ni är med oss! Än så länge får vi ha dottern hos oss, och hon ger oss den kraft vi behöver i denna stund. På torsdag ska vi tillbaka till domstolen, så snälla be en bör att det går vägen för oss då!
    Ni finns nog med oss alla just nu. <3
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-11-30 19:45:12 följande:
    Imorgon gäller det för båda familjerna som är i Pretoria just nu. Håller tummar och tår för dem och hoppas så innerligt att allt ska gå bra och att de ska få fira julen hemma med sina döttrar.
    Tänker också på Lillan73 som nu fått sin son i sina armar (om allt gått som det ska) och som ska till domstolen imorgon förmiddag.

Kram till alla tre familjerna!!!
    Usch, imorgon blir en riktig rysare... men jag hoppas att våra tankar och tummar hjälper familjerna nere i SA.
  • Qermit

Åh så skönt att höra! Jag har knappast vågat logga in idag för att jag varit så rädd för negativa besked. Men nu är det dags att börja fira igen. Och som sagt, hoppas Abbas har lärt sig vad som krävs i pappersarbetet och att det betyder att MÅNGA bb kommer att komma från Pretoria igen .

• Qermit
    Lillan73 skrev 2011-12-01 23:30:28 följande:
    Vi är tillbaka i Pretoria med lillebror, allt gick bra i Kimberley, men nog var vi nervösa inför domstolen! När vi var klara hos domaren fick vi veta av socialarbetaren att det gått bra för familjerna i domstolen i Pretoria, trippel lycka! Känns kontigt att det är 1 dec och varmt som bara den, härligt, nu ska vi bara njuta av vår lille son, stora syster är den mest stolta systern ever !
    Härligt att höra! Passa på att bara njuta av sommaren och SA nu och också att vara en härlig familj. Självklart är vi nyfikna för egen del om ni hört något om ev fler bb...
  • Qermit

Sådärja. Nu var 18 månaders väntan passerad. Får se om det blir ett bb den här veckan annars kan vi ju lägga på minst en månad till. Förmodligen är det den allra vackraste lill* plutt som vi är utsedda till eftersom vi alla vet att den som väntar på något gott aldrig kan vänta för länge .

Hoppas ni har en fin andra advent alla kära SA-människor!

• Qermit
    LindiweSA skrev 2011-12-04 19:05:40 följande:
    Grattis till att ni är närmre ert bb än någonsin tidigare. Hoppas att det ska komma åtminstone två bb till i december, ett till er och ett till Ylva. 
    Har ni hört något med AC om de tror att det ska komma fler bb i år, eller om det har kommit något under de sista veckorna? Vi har väntat ett år nu, och just nu känner jag mig ganska trött på väntandet. Önskar bara att de sista dagarna då det kan komma bb ska komma och gå så fort som möjligt så att jag kan få lite vila under jul från att fundera och grubbla.

Önskar er alla en fin andra advent.
    Vi har inte vågat ringa AC än utan försöker ligga lite lågt och tänka positivt. Det är 5 nervösa dagar kvar och sedan kan vi slappna av några veckor. Jag är nästan helt övertygad om att vi "gamlingar" är matchade eller iaf har varit matchade. Men sedan vet vi ju inte om matchningen tagits tillbaka eller vad det är som gör att det dröjer.
    Ylva L skrev 2011-12-04 21:00:39 följande:
    vi har nu väntat mer än 20 månader och en hel del har ju väntat 19 månader, hoppas det slutar väl och att det finns ett slut  på  denna extremt långa ovissa väntan. att adoptera ifrån sa kommer ju gå snarare mot fem än fyra år (vilket redan passerat.) 
    ha en trevlig andra advent. 
    Ja, det kommer gå mot 5 år att adoptera från SA i framtiden. Det tror jag också. Samtidigt är det ju en trend i hela adoptionsvärlden, att det tar längre tid och att det blir färre barn som adopteras internationellt eftersom länderna jobbar på att hitta inhemska föräldrar. Att barnen får stanna hos familjer i SA (eller vilket land det nu är) är ju det bästa så egentligen är vår långa väntan en rent "ego-problem"... Dvs, det är fruktansvärt jobbigt för oss föräldrar men jag försöker tänka att lagarna osv är till för det bästa för barnen.

Kram på er, snart är även vår långa väntan över och jag har hört att det är väldigt fint i SA i januari, februari också .
  • Qermit
    Nystart skrev 2011-12-05 10:52:40 följande:
    Ja Qermit, SA är fantastiskt i februari. Dessutom är de nästan som värst i Sverige då. Helgerna är över och man väntar bara på våren.
    . Februari it is!
  • Qermit

Har fått lite insideinfo att Abba öppnar den 9.e .

Ja, och 20 mån väntan är INTE ok så då får vi verkligen hoppas på bb i januari!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!