LindiweSA skrev 2011-12-04 19:05:40 följande:
Grattis till att ni är närmre ert bb än någonsin tidigare. Hoppas att det ska komma åtminstone två bb till i december, ett till er och ett till Ylva.
Har ni hört något med AC om de tror att det ska komma fler bb i år, eller om det har kommit något under de sista veckorna? Vi har väntat ett år nu, och just nu känner jag mig ganska trött på väntandet. Önskar bara att de sista dagarna då det kan komma bb ska komma och gå så fort som möjligt så att jag kan få lite vila under jul från att fundera och grubbla.
Önskar er alla en fin andra advent.
Vi har inte vågat ringa AC än utan försöker ligga lite lågt och tänka positivt. Det är 5 nervösa dagar kvar och sedan kan vi slappna av några veckor. Jag är nästan helt övertygad om att vi "gamlingar" är matchade eller iaf har varit matchade. Men sedan vet vi ju inte om matchningen tagits tillbaka eller vad det är som gör att det dröjer.
Ylva L skrev 2011-12-04 21:00:39 följande:
vi har nu väntat mer än 20 månader och en hel del har ju väntat 19 månader, hoppas det slutar väl och att det finns ett slut på denna extremt långa ovissa väntan. att adoptera ifrån sa kommer ju gå snarare mot fem än fyra år (vilket redan passerat.)
ha en trevlig andra advent.
Ja, det kommer gå mot 5 år att adoptera från SA i framtiden. Det tror jag också. Samtidigt är det ju en trend i hela adoptionsvärlden, att det tar längre tid och att det blir färre barn som adopteras internationellt eftersom länderna jobbar på att hitta inhemska föräldrar. Att barnen får stanna hos familjer i SA (eller vilket land det nu är) är ju det bästa så egentligen är vår långa väntan en rent "ego-problem"... Dvs, det är fruktansvärt jobbigt för oss föräldrar men jag försöker tänka att lagarna osv är till för det bästa för barnen.
Kram på er, snart är även vår långa väntan över och jag har hört att det är väldigt fint i SA i januari, februari också
.