Inlägg från: Lillan73 |Visa alla inlägg
  • Lillan73

Sydafrika-tråd!

Jättegrattis till er lilla pojke Hjärtelängtan, skönt att det äntligen kommit BB, vi förväntar oss nu en klump med BB inom det närmaste, vi har själva väntat i snart 11 månader på syskon till vår tjej! Jag tycker att det har gått ganska bra att vänta tills nu, senaste veckan har mina tankar vart fulla av SA tänk!

• Lillan73

Jag vet att familjer varit där och åkt hem strax efter lucia, men vet dock inte om det är familjer som åkt hem senare än så i december!

• Lillan73

Lindiwe SA samma här känner mig också hoppfull inför nästa vecka! Det kommer nog mer än ett bb, tror jag! Håller tummar och tår inför nästa vecka! Glad

• Lillan73

vi har väntat sedan 28 oktober 2010 så vi är väl förmodligen inom de 15 familjerna eller möjligtvis 16 kanske!

• Lillan73

Åh många grattis till er lilla flicka! Så skönt och roligt att höra att det kommer BB, som redan är sagt får vi hoppas på att det lossnar nu och kommer fler BB innan jul! Tänk om det bara kunde flyta på så som det var "förr om åren" då det kom ca 40 barn per år! Hoppas på ett gott slut på 2011 års statisktik! Glad Grattis igen till er dotter! Vår dotter var förövrigt också 15 månader när vi fick henne, en underbar ålder! Idag är hon 4,5 år och skulle bli glad för en 15 månaders syskon Glad

• Lillan73

Qermit har suttit och tittat på programmet på play nu efter jobbet och jag vill bara tacka för er medverkan att ni berättar hur ni känner och upplever er situation, när jag hör dig berätta så känns det som det är jag själv som sitter där och berättar då vi också gått igenom nästan på pricken samma barnlösa process och just den "förbjudna" känslan att inte kunna vara glad för när ens närmaste vän blir gravid och får barn, sorgen blir liksom dubbel på nåt vis! Efter år av väntan så fick vi tillslut vår prinsessa från SA 2008 hon var värd att vänta på Hjärta men fortfarande när jag tänker på alla IVFer så blir jag så ledsen, den sorgen bär man med sig genom livet! Ni har en fantastisk tid framför er, mötet med ERT barn, det är sååå underbart, när vi kom och mötte vår dotter så var det så självklart att det var henne vi hade väntat på, hon var utvald åt oss! Och nu är vi här igen och väntar på ett syskon till henne, väntan är annorlunda nu eftersom vi vet vad vi har att vänta allt det fantastiska vi har framför oss! Tack igen Qermit för ett fint program och hoppas på att det kommer BB imorgon, några i början på veckan och några i slutet, så borde det vara Glad

• Lillan73

Vår tjej har blivit storasyster, idag fick vi BB, en lite kille på 11 månader väntar på oss i SA! Allt bara snurrar, helt fantastiskt! GladHjärta

• Lillan73

Tack för alla Gratulationer!

Här är det kaos kan man säga, vi trodde inte vi skulle få åka förrän till våren, vi har haft våra papper i SA sedan 28:e oktober 2010, vi blev matchade den 6:e oktober med vår lille kille han finns på barnhem i Kimberley så det blir en annorlunda resa denna gång, då vår dotter är från Johannesburg. Men det är ju halvvägs till Kapstaden så det får väl bli en resa dit om allt går bra! Vi åker nästa vecka! Det kom inga fler BB idag enligt Birgitta! kram till alla Glad 

• Lillan73
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-11-15 17:22:55 följande:
    Lillian 73: Stort grattis! Kommer ni att bo här i Pretoria?? I så fall ses vi!
    Varma hälsningar från ett varmt Pretoria

Ja vi åker på söndag nästa vecka och bor två nätter i Pretoria, har önskat Alleyn Mansion, sen flyger vi till Kimberley för att hämta lillebror, och flyger till Pretoria igen dagen efter. Härligt med ett varmt Pretoria ska packa badkläder! Hur varmt är det? Kul att ses, hämtar ni ert första barn? Enligt Birgitta kommer det att vara fyra familjer i Pretoria när vi kommer! Glad

• Lillan73
    Qermit skrev 2011-11-17 11:39:47 följande:
    Nu har jag börjat drömma helkonstiga drömmar om bb. Inatt t ex, då drömde jag att det drösade in brev med bb genom vår dörr kl. 24.00 och det enda som jag och mannen konstaterade var att AC har börjat jobba natt. Hoppas att det kan vara ett tecken på att det är ett bb på väg...

Lindiwe, jag kan inte ens försöka sätta mig in i den stress som ni lever med! Kram!

Qermit, tack för ett fint program idag! Vill bara tala om att natten till måndag drömde jag att jag var gravid och att läkaren sa till mig att det ser osäkert ut, jag var arg och tala om för honom att vi ju håller på med adoptionen men att det bara strular, lugn sa han till mig jag ska hjälpa er, ni ska se att ni får ert barn, på måndagen kom BB, så visst kan drömmar vara ett tecken!

• Lillan73
    LindiweSA skrev 2011-11-22 18:33:27 följande:
    Jag hade lite mejlkontakt med Birgitta idag och hon skrev att hon kommer att hålla Abba informerade om oss som inte kommer att få nytt medgivande när det gamla gått ut så att de inte missar det. Skönt att veta. Om det är fler som är i samma situation som oss kan det alltså vara bra att informera Birgitta om detta.
    Åh vad glad jag blir när jag läser detta! Kram till er Glad
  • Lillan73

Vi är tillbaka i Pretoria med lillebror, allt gick bra i Kimberley, men nog var vi nervösa inför domstolen! När vi var klara hos domaren fick vi veta av socialarbetaren att det gått bra för familjerna i domstolen i Pretoria, trippel lycka! Känns kontigt att det är 1 dec och varmt som bara den, härligt, nu ska vi bara njuta av vår lille son, stora syster är den mest stolta systern ever !

• Lillan73

Vill bara dementera att Birgitta K S inte är i SA det är en annan Birgitta fr AC som är här,pratade själv med B K S här från SA på eftermiddagen idag! 

• Lillan73
    Qermit skrev 2012-01-25 17:08:00 följande:
    Har jag missuppfattat men är det inte så numera i Sverige också att vi kan få från andra städer än Pretoria? Fast Pretoria är det "vanligaste"?
    vi hämtade vår son i Kimberley (Men vi bodde på Alleyn i Pretoria eftersom ambassaden ligger där) och han var sista barnet hem 2011 vi kom hem 22 december med honom, vi flög till Kimberley tog emot honom samma dag och var i domstol dagen efter och flög tillbaka efter det. Vår dotter kommer från Johannesburg (då bodde vi på Chancellors i Pretoria)vi hämtade henne 2008. De som hämtar barn i Johannesburg nu måste bo där, jag tror det är en vecka innan de kan åka till Pretoria för passet.  Vi var nu när vi var nere i Kapstaden på lite semester och då sa vår Guide där Louis, som tar hand om de familjer som adpterar därifrån att, det inte är så många svenska familjer som får barn därifrån, eftersom det inte finns svensk ambassad i Kapstaden, men det har kommit barn till Sverige därifrån också, något barn har kommit från Port Elisabeth. Durban placeras det också barn ifrån, vet dock inte om det kommit till sverige.
  • Lillan73

vi fick BB den 14 november klockan 16.30, så BB kan komma vilken tid som helst på dagen!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!