• minimia80

regnkläder ???

någon som vet var man kan hitta små regnkläder i st 68 och stövlar till liten prem bebis som snart ska börja dagis

• Svar på tråden regnkläder ???
  • Småtokig

Vet att jag såg regnkläder i strl 70 på Babyland i Barkaby men jag vet inte vart du bor. Kommer tyvärr inte ihåg vilket märkte det var men det måste gå att ringa dit och fråga.

Vilken storlek har barnet i skor?

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • minimia80
    Småtokig skrev 2010-08-16 18:48:33 följande:
    Vet att jag såg regnkläder i strl 70 på Babyland i Barkaby men jag vet inte vart du bor. Kommer tyvärr inte ihåg vilket märkte det var men det måste gå att ringa dit och fråga.

Vilken storlek har barnet i skor?
    tack småtokig gulligt nickname
    babyland måste gå in och kolla om dom har någon hemsida 
    vi bor i eksjö tror babyland finns i jönköping lillan har 16/17 i skor 
  • minimia80
    minimia80 skrev 2010-08-16 18:54:11 följande:
    fanns inget babyland runt om mig tyvärr
  • stor grön drake
    minimia80 skrev 2010-08-16 18:54:11 följande:
    Kan hon gå?
    De minsta stövlar jag sett är 21 i storlek (såg 20, men de var lika stora som de andra) så vi kommer sätta teddyfodrade galonvantar på sonens fötter i höst (han har ej börjat krypa ännu, så gå lär han inte göra förens det är dags för fodrade vinterstövlar)

googlade upp lite länkar
    överdragsbyxa med fot
    vattentät overall (fanns även rosa)
    vatten och smuttsavvisande overall
  • Småtokig

Det finns gummistövlar i strl 19 och om man lägger i en sula och har ett par extra strumpor så bör hon kunna ha dem.

Ring dem och kolla vilket märte det är, Kanske det går att få tag på någonananstans

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • knäppisen

Det går ju att ha gore-texkängor också.  Det är lättare att hitta i småsstorlekar om man letar runt lite. På tradera hittade jag gummistövlar i stl 18. Från stol 19 vet jag att det finns pippi-stövlar och från tretorn i alla fall.

• Beccabecca

Vi hade ett regnset till dottern från Name IT i strl 74 kanske finns mindre också?. Gummistövlar i strl 19 från PoP. 

PoP har ju overallersom ska vara vattentäta , kanske en sådan kan fungera? 

• Luella

Du kanske kan prova Pops skalbyxa baby i affären med stövlar på (stl 74)? Om man drar åt med kardborrbandet runt stöveln så hasar dom ju inte ned över foten. dom blir pösiga men frågan är om det gör något. Ta med lillan till butiken och testa :). Lycka till!

• minimia80

tack alla vänner ska söka runt lite mera.. om ni har några små ytterkläder ni vill sälja så hör gärna av er

Svar på tråden regnkläder ???