Inlägg från: Sofias bebbe |Visa alla inlägg
  • Sofias bebbe

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Vi kan tidigast kl13 för vi har annat bokat på fm. Park eller museum spelar ingen roll för oss.

• Sofias bebbe

Ska vi säga museum kl 13 då så kan alla följa med. Det finns ju ett cafe där om vi blir fikasugna. Lekplatsen kan vi väl satsa på när det är lite varmare och slå till med picnic då också. Det verkar som att det ska bli varmare till helgen. Ska vi ses i entren kl 13?

• Sofias bebbe

Hej alla, Vi har haft en skön sommar. Lite for mycket regn för min smak bara. Jag ska börja jobba deltid till hösten. Mannen ska jobba hemifrån en del så vi har löst det bra tycker jag. Tre dagar i veckan hittar vi gärna på roliga saker! KajsaMaja70: lekplatsen vid sibbarp är stora E: s favorit! Dit aker vi gärna!

• Sofias bebbe

Vi är friska o på g igen. Jag jobbar dock på måndagar o torsdagar o Elliot går på lekis vissa förmiddagar. Men vi hänger mer än gärna på när vi kan     Måndagen den 24/10 vid 10-tiden: Lekplatsen i Stadsparken i Lund. Ta gärna med fika och bröd att mata fåglarna med. Kommer: En mamma (Elisabet) som ännu inte är med i tråden har sagt till Laterna att hon kommer, Nygift ung Lundabo, Tisdagen den 25/10 vid 14-14.30-tiden: Rörelselekplatsen i Malmö. Info och karta: www.malmo.se/Medborgare/Idrott--fritid/Ung-Fr... Kommer: Laterna, KajsaMaja70, sofias bebbe Fredagen den 28/10 vid 10-10:30-tiden: Linbanelekplatsen i Lomma.      Lekplatsen kallas "hålan" och ligger precis till vänster efter infarten till Lingongatan som ligger längs med runtfarten kring Lomma. Linbana, gungor, liten rutschkana och så backar runtom, lekplasen ligger liksom i en håla. Parkeringsplats finns rakt fram, in på området Lingongatan. Kommer: Laterna, KajaMaja70 Måndagen den 24/10 vid 10-tiden: Lekplatsen i Stadsparken i Lund. Ta gärna med fika och bröd att mata fåglarna med. Kommer: Torsdagen den 24/11 vid 10-tiden: Pysselträff hemma hos 7Feb utanför Landskrona. Ta med pysselmaterial och fika. Möjlighet att koka kaffe o dyl. Kommer: Laterna, KajsaMaja70

• Sofias bebbe

Men vad konstigt det blev.... Får inte till det på ipaden... Vi kommer på tisdag i alla fall

• Sofias bebbe

L78: Vi har varit där två gånger o hittat parkering precis vid parken båda gångerna. Så det ska vara lugnt hoppas jag

• Sofias bebbe

Hej allihop! Ni verkar ha mycket kul för er! Vi har haft lite svårt att få till det eftersom jag jobbar mån o tors o stora E har förskola på fm tis, tors, fred men badet den 2e försöker vi hänga med på!

• Sofias bebbe

Om ni inte redan varit där kan jag tipsa om att malmö museum öppnat upp sitt nya lekrum i källaren på sjöfartsmuseet. Jättefint med piratskepp, grotta, gångar, rutschkana. Dessutom har de bord, stolar där man få ta med sig egen fika. Perfekt aktivitet när vädret inte är så kul! Inträdet gäller dessutom till malmöhus också så där kan man spendera många timmar!

• Sofias bebbe

Vi är med, bara vi hinner friskna till. Ligger just nu emellan två snörvlande sovande barn i dubbelsängen. Men de har lekt lite idag o varken jag eller de har feber längre så det fiins hopp om det

• Sofias bebbe

Barnen är friska men jag är fortfarande mör. Bara att inse att en heldag på skånes djurpark är mer än jag pallar med. Hoppas att ni får en mysig dag!

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?