Inlägg från: KajsaMaja70 |Visa alla inlägg
  • KajsaMaja70

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Jag var sämre igen i morse, och kunde tyvärr inte åka till lekplatsen . Hoppas att ni blev några stycken, och att ni hade skoj i det vackra, men kyliga, vädret! Berätta gärna! Vi får utforska lekplatsen en annan dag, för den såg riktigt rolig ut!

• KajsaMaja70

queenofangels: STORT GRATTIS till lille WilliamBaby!!! Hoppas förlossningen gick bra, och att du nu bara njuter av att få snusa bebis! Hur stor var han? 15 dagar över tiden, oj, oj, oj...

• KajsaMaja70

Kul att fler hittar tråden !

nnx: Vi har inga djur för närvarande, förutom ett par gårdskatter (som aldrig är inomhus), så vi är ofarliga!

Laterna: Det låter jättetrevligt med fika hos dig på tisdag, vi kommer gärna - om jag kan lösa så att jag slipper vara med på en vägbesiktning just då... Hoppas kunna komma, så jag skriver upp mig! 

Kommer på tisdag 16/11:
    Laterna 
    Sofias bebbe 
    L78
    KajsaMaja70

• KajsaMaja70

TACK så mycket för igår, Laterna! Jättetrevligt! Det är kul att vi faktiskt är ett ganska stort gäng, med barn i samma åldrar, som valt att stanna hemma länge !

Vi hoppar badet, men kommer gärna till Skrylle!

Tisdagen den 23/11 kl 14: bad i Vikenbadets simhall i Kävlinge/ Furulund. Adressen är Friluftsgatan 6, Furulund.
    Laterna
    L78

Torsdagen den 25/11 kl 10: Skrylle utanför Dalby. Träff på lekplatsen, sedan medhavd fika/korvgrillning och en liten skogspromenad. Länk hur man hittar till Skrylle: www.skryllegarden.se/hitta.php
    Laterna
    queenofangels
    DHF
    Sofias bebbe
    KajsaMaja

• KajsaMaja70

Håller också med, det var jättemysigt idag! Och vilken tur att du kom ihåg att ta pulkor med dig Laterna, till på köpet flera stycken - till stor glädje för allas barn Glad!

Ni som träffas i morgon, kan ju diskutera nya roliga aktiviteter! Mina föräldrar kommer ned från Dalarna i kväll, och stannar i Skåne en vecka, men vi kan nog hitta på något i alla fall. Om inte annat är vi med på spännade utflykter veckan därefter!

Nej, dags att fortsätta städa lite här ...

• KajsaMaja70

Låter kul med tefats-/pulkaåkning i morgon, men vi hoppar över den här gången. Mina föräldrar är fortfarande här, så vi passar på att umgås med dem! Vi hoppas kunna vara med nästa gång i stället!

• KajsaMaja70

Åhh, vad synd att jag såg ditt meddelande först nu, Laterna - för vi hade velat åka pulka idag! Vi måste äta lunch nu (blir en sen sådan idag), så vi skulle inte hinna fram förrän det nästan är mörkt Flört... Synd!

Och i morgon ska vi på julavslutning på öppna förskolan, så det blir inget bad för oss. Ha det så trevligt i morgon!

Om snön är kvar, kanske vi kan åka pulka i början av nästa vecka?

• KajsaMaja70

L78: Stackars Mattias... Hoppas han snart mår bättre, och att ni andra klarar er! Jag var med om precis samma sak i våras, när vi skulle till Skånes djurpark. I rondellen innan djurparken, kräktes Melker ned hela sig och bilstolen... Han mådde inte illa sedan, så efter klädbyte kunde vi ändå gå i parken. Han har en Britax-stol, och klädseln i den är jag allt annat än nöjd med. Tyget var rejält slitet efter ett år, och efter tvätt blev det inte snyggare precis. Men, som babyskydd hade vi Acta Graco, och den klädseln är som ny - trots flera tvättar! Så tvätta på du, om du inte har någon speciell sorts klädsel.

Sofias bebbe: Kul att det fungerade bra på badet! Kanske vågar vi också göra ett försök  snart !

Ha en fortsatt trevlig helg! Här i byn har bastuklubben (vi har en bybastu) byfest, så dit ska vi hela familjen i kväll!

• KajsaMaja70

Sofias bebbe: Aha, känns skönt att höra Glad! Min magkänsla är att jag skulle få precis samma "problem" som du Flört!
    Har ni planerat någon akitivitet till veckan? Jag vill låta barnen se ett fint luciatåg, har ni något att rekommendera?

• KajsaMaja70

Förkylda barn här, så det blir ingen pulkaåkning för oss idag. Tyvärr, för det är ju underbart vackert ute... 

Trevlig fortsatt lucia!

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?