• nnx

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Jag och sonen (3½ år) kanske kommer.
    Vet nån av er hur långt det kan ta och cykla till Skrylle från centrala Lund? Finns det nån bra cykelväg månntro? Busstiderna är inte så bra nämligen, för tidigast man kan åka hem till Lund är vid 15.

• nnx
    queenofangels skrev 2010-10-07 14:47:42 följande:
    de e lätt att cykla till sandby, cykelväg hela vägen... men sen e de 70 väg till skrylle en liten bit är cykelväg där också. . iofs e de många som cyklar där i en mördarbacke.
    Ok, var går denna cykelväg?
  • nnx
    queenofangels skrev 2010-10-07 19:19:55 följande:
    fanns tydligen cykelväg hela vägen,. kollade med min sambo.

bakom vipeholm går en cykelväg som heter hardeberga spåret o går till sandby. när du väl e i sandby o kommer till korsningen mot dalby. ska du mot dalby. där finns vanliga gator innanför den stora vägen som du ska följa. när husen tar slut så börjar cykelvägen.  i sandby e de vanliga gator o sen kommer cykelväg igen. svårt att förklara. hoppas du förstår lite. kolla på en karta, du ska cykla parallelt med dakvbyvägen.
    Tusen tack!

Vi hoppas att vi kommer, är inte helt bombsäker för tillfället. 
  • nnx

Jag och sonen kanske kan hänga med på tisdag.

En praktisk fråga: är det nån av er som har pälsdjur? Jag är nämligen allergisk. 

• nnx
    queenofangels skrev 2010-11-11 14:33:24 följande:
    nnx: hur allergisk e du?? kan du träffa andra som har djur el e de "bara" att du inte kan va hemma hos någon med djur??

ja har 2 katter
    Mest mot katter  

Det beror på hur mycket hår de "tar med sig" sas

Jag kan inte vara inomhus där det finns pälsdjur/ har varit pälsdjur. I extrem fall, i nödsituationer använder jag allergimedicin eftersom jag inte mår så bra av dem för övrigt.

Min vanliga otur helt enkelt att jag hittar folk som verkar trevliga och som dessutom har pälsdjur. 
  • nnx

Oki, tack för era svar.

Jag har nu fått klarare besked från bokförlaget så vi kan preliminärt komma på tisdag, kul!

Kommer på tisdag 16/11:
    Laterna 
    Sofias bebbe 
    L78
    KajsaMaja70
    DHF
    nnx 

• nnx

Vi har fått förhinder och kan tyvärr inte komma.

Kunskap är makt.
Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?